Ceturtdien Nīcā satiksmes ministrs Uldis Augulis, "Latvijas Valsts ceļi" vadītājs Jānis Lange, pašvaldību vadītāji un būvnieki atklāja rekonstruēto autoceļa A11 posmu no Nīcas līdz Rucavai.
"Esmu gandarīts, ka arī Kurzemes pusē šogad sakārtots ceļš uz pierobežu. Šis Klaipēdas šosejas posms ir ļoti nozīmīgs Rucavas un Nīcas novadam, iedzīvotāji to izmanto katru dienu, dodoties uz darbu, uz skolu, šis ceļš ved uz iecienītām Kurzemes jūras piekrastes vietām un dabas parkiem. Atjaunotais ceļš savieno divus kultūrvēsturiskus centrus – Nīcu un Rucavu. Ceļi viennozīmīgi ir arī mūsu valsts vizītkarte, tai skaitā tiem tūristiem, kuri iebrauc no Klaipēdas un Palangas. Tas ir svarīgs arī uzņēmējdarbības attīstībai reģionā un kā nozīmīgs tranzīta ceļš kravas pārvadājumiem. Tāpēc būtiski sakārtot arī atlikušo šosejas posmu no Rucavas līdz pašai Lietuvas robežai," atklājot renovēto ceļa posmu Nīcas centrā, teica satiksmes ministrs Uldis Augulis.
Ministrs uzsvēra, ka ar posma Nīca – Rucava sakārtošanu remontdarbi uz Klaipēdas šosejas nebeidzas, un būvdarbi turpināsies nākamajos posmos. Nākamgad ieplānotā astoņus kilometrus gara ceļa posma atjaunošana no Rucavas līdz Lietuvas robežai. Tāpat 2018./2019.gadā ir paredzēta ceļa seguma atjaunošanu no Nīcas līdz Liepājai,
LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange norādīja, ka Klaipēdas šosejas sakārtošana ir vēl viens nozīmīgs solis, lai valsts galvenie ceļi tiktu sakārtoti un visi būtu teicamā vai labā stāvoklī.
“Šogad ir sakārtoti vairāki ceļu posmi Lietuvas pierobežā. Latgalē ir rekonstruēts posms, kas iet cauri Medumiem, Zemgalē – atjaunots Bauskas šosejas segums līdz pat Grenctālei, arī Kurzemē nu ir sakārtots viens no pierobežas posmiem. Tāpat darbi šogad notiek Skaistkalnē, uz ceļa Ķekava – Skaistkalne, kas ved uz Lietuvu, un bija ļoti sliktā stāvoklī, nākamgad tur, un arī uz Klaipēdas šosejas turpināsies remontdarbi,” norādīja Jānis Lange.
Pēdējo reizi ceļš no Liepājas līdz Rucavai piedzīvoja nopietnu remontu aptuveni pirms 30 gadiem.
Iepriekš ceļa seguma stāvoklis uz Klaipēdas šosejas bija kritisks. Savulaik Liepājā, Rucavā un Nīcā tika savākts vairāk, nekā 1000 parakstu par šosejas slikto stāvokli, nosūtot tos vēstulē valsts amatpersonām. Iniciatīvas autori – Rucavas novada dome – vēstulē norādīja, ka ceļa pamatne ir nolietota, brauktuve strauji sabrūk un tiek apdraudēta novada iedzīvotāju un skolēnu pārvadāšana ar skolu autobusiem, kā arī neatliekamās medicīniskās palīdzības un glābšanas dienestu darbība.
2015. gada vasarā SIA "Binders", piesaistot apakšuzņēmējus SIA "Ceļu, tiltu būvnieks" un SIA "Aizputes ceļinieks", uzsāka būvdarbus uz šosejas Liepāja–Lietuvas robeža (Rucava) posmā no Nīcas līdz Rucavai. Projekta ietvaros rekonstruēts 23 km garš ceļš iepriekš nokalpojušās šosejas vietā līdz pat pagriezienam uz Rucavu. Būvdarbi pabeigti šogad augusta beigās.
No Nīcas līdz Rucavai veikta segas pārbūve: nokalpojušā asfalta seguma reciklēšana, izbūvēts salizturīgais slānis, šķembu pamats un karstā asfalta segums divās kārtās. Tāpat pilnībā rekonstruēti tilti pār Līgupi un Paurupi. Savukārt Nīcas centrā izbūvētās pieturas un sakārtota infrastruktūra.
Būvdarbu izmaksas ir 14,97 milj. eiro (ar PVN).
Informācija par valsts autoceļu tīklā notiekošajiem remontdarbiem ir pieejama LVC mājaslapāwww.lvceli.lv.