Portāls irliepaja.lv, lasītāja rosināts, pirms divām nedēļām uzdeva vairākus tiešus un ne visai patīkamus jautājumus VAS "Latvijas Valsts ceļi". Esam saņēmuši atbildi.

Jautājumi, ko uzdevām "Latvijas Valsts ceļi" amatpersonām, ir:

Kā Latvijas Valsts ceļi vērtē autoceļa kvalitāti posmā no Nīcas līdz Lietuvas robežai? Vai ir problēmas ar 2016.gadā ekspluatācijā nodoto posmu Nīca-Rucava vai 2017.gadā remontēto Rucava-Lietuvas robeža? Vai šo posmu kvalitāte ir apmierinoša? Vai rekonstruējot ceļu, izmantoti visi tie materiāli, kas bija paredzēti projektā?

Kad tiks pabeigta autoceļa atjaunošana visos posmos?

Kāpēc ceļa atjaunošana prasa tik ilgu laiku?

irliepaja.lv raksta "Latvijas Valsts ceļi" Komunikācijas daļas sabiedrisko attiecību projektu vadītāja Ieva Niedra, "valsts galvenā autoceļa A11jeb Liepāja-Lietuvas robeža (Rucava) posms no Nīcas līdz Rucavai (no 27,32. līdz 50,49.kilometram) pēc rekonstrukcijas darbu veikšanas tika nodots ekspluatācijā 2016. gadā. Būvdarbus veica SIA "Binders".

Pagājušā gada nogalē tika konstatēts, ka rekonstruētā posma atsevišķās vietās segumā veidojas garenplaisas un šķērsplaisas. Šobrīd tiek vērtēti defektu rašanās cēloņi. Rezultātā tiks lemts par to novēršanai nepieciešamo remontu un izpildītāja atbildību. Šajā posmā veiktajiem darbiem spēkā vēl 4 gadu ilgs garantijas periods. Esošais defekts pašreiz satiksmes kvalitāti nekādā veidā neietekmē.

Savukārt autoceļa A11 posmā no Rucavas līdz Lietuvas robežai notiek rekonstrukcijas darbi, kas uzsākti 2017. gadā. Šobrīd objektā ir tehnoloģiskais pārtraukums. Darbi tiks atsākti maija beigās un tos plānots pabeigt līdz augusta beigām.

Būvdarbus veic SIA "Ceļu tiltu būvnieks", un to izmaksas ir 3,95 milj. eiro ar PVN. Satiksme būvdarbu laikā tiks regulēta ar luksoforiem un ātruma ierobežojums būs 50 km/h".

Savukārt VAS "Latvijas Valsts ceļi" Komunikācijas daļas vadītāja Anna Kononova skaidro:

"Valsts autoceļu tīklā remontdarbi tiek plānoti atbilstoši pieejamajam finansējumam, prioritārā secībā.

Ņemot vērā to, ka pēdējos 26 gadus valsts autoceļu tīkls tiek uzturēts nepietiekama finansējuma apstākļos, nav iespējams veikt visus nepieciešamos remontdarbus un ir jāizvēlas prioritātes. Par kritērijiem vairāk informācijas šeit.

Lai uzsāktu ceļu būvdarbus ir nepieciešams izstrādāt būvniecības projektu un veikt tā ekspertīzi. Lai izstrādātu projektu, ir nepieciešams veikt iepirkumu. Kopumā no iepirkuma izsludināšanas līdz projekta apstiprināšanai ir nepieciešami 2-3 gadi, atkarībā no projekta sarežģītības. Kad projekts ir izstrādāts, un ja ir pieejams finansējums tā realizēšanai, tiek izsludināts būvdarbu iepirkums, kas kopā ar vērtēšanas procesu var ilgt līdz pat gadam".