Lai gan pašvaldība plaši izreklamējusi, ka jaunā tramvaja līnija tiks atklāta trešdien, 29.maijā, vērienīgais objekts visdrīzāk vēl nebūs pieņemts ekspluatācijā.

Jaunās tramvaja līnijas atklāšana paredzēta 29.maija pēcpusdienā, taču nekas netiek ziņots par vērienīgā objekta pieņemšanu ekspluatācijā. Mēģinājām noskaidrot, vai atbildīgo ekspertu komisija to jau ir vērtējusi un parakstījusi pieņemšanas aktu.

SIA „Liepājas tramvajs” valdes loceklis Aigars Puks atzina, ka pagaidām objekts vēl nav nodots ekspluatācijā, taču pauda pārliecību, ka līdz jaunās tramvaja līnijas atklāšanai „viss tiks izdarīts”.

Savukārt Būvvaldes sabiedrisko attiecību speciālists Aigars Štāls bija skeptiskāks.

Pēc viņa teiktā, jaunākā Būvvaldes informācija liecina, ka atbildīgā komisija objektu vērtēs 29.maija rītā.

Štāls atzina, ka šaubās vai līdz atklāšanas pasākumam, kas paredzēts tās pašas dienas pēcpusdienā, visi vajadzīgie dokumenti tiks parakstīti, un objekts oficiāli būs pieņemts ekspluatācijā.

„Piecās minūtēs to nevar izdarīt, tā ir diezgan gara birokrātiska procedūra,” skaidroja Būvvaldes sabiedrisko attiecību speciālists.

Štāls pastāstīja, ja arī līdz tramvaja līnijas atklāšanai visa dokumentācija netiks sakārtota atbilstoši likumdošanas prasībām, tas nebūs vienīgais šāda veida gadījums pilsētas vēsturē, kad objekts tiek atklāts pirms tā nodošanas ekspluatācijā.

Protams, var cerēt, ka nekādas tehniskas ķibeles, kas varētu apdraudēt pasažieru drošību, braucot pa sliedēm, kas nav pieņemtas ekspluatācijā, nebūs. Var arī izteikt pieņēmumu, ka atbildīgā komisija triecientempā, dažu stundu laikā, sakārtos nepieciešamo dokumentāciju.

Taču kamdēļ tāda steiga? Liepājnieki pietiekami ilgi jau gaidījuši, un pagaidītu vēl vienu nedēļu. Bet vai jaunās tramvaja līnijas pompozā atklāšana tomēr nav apzināti sasteigta, lai pilsētas mēram Uldim Seskam un Liepājas partijai būtu iespēja paspodrināt paplukušās spalvas trīs dienas pirms vēlēšanām.?

Nokārtot visus dokumentus, nodot objektu ekspluatācijā un tad atklāt, tāds scenārijs acīmredzami šoreiz neder, jo tas taču būs pēc vēlēšanām, kad reklāma vairs nebūs nepieciešama.

Gluži tāpat kā iežogotais Lielās ielas skvērs un dēļiem apliktie koki Čakstes laukumā demonstrē valdošās partijas rūpes par liepājniekiem. Tas nekas, ka aiz žoga un laukumā pagaidām nekas dižs nenotiek...

Uzziņa
Liepājā izbūvētā jaunā tramvaja līnija ir pašreizējās līnijas atzars 1,7 km garumā līdz Ezerkrasta dzīvojamam masīvam. Paralēli notiek arī esošās tramvaja līnijas posmu rekonstrukcija 0,6 kilometru garumā.

Jaunā līnija virzās pa Tukuma ielas posmu no Klaipēdas ielas līdz Ventas ielai, pa Ventas ielu – posmā no Tukuma ielas līdz Ganību ielai, pa Ķempes ielu, un noslēdzas ar apli Slapjajā ielā.

Kopumā jaunajā posmā izvietotas piecas pieturas.

Tehnisko projektu izstrādājusi AS "UPB". Jaunās tramvaja līnijas izbūvi veic "Skonto būve", kas uzvarēja atklātā konkursā, piedāvājot darbus veikt par 6 403 607 latiem.

Arī cenu aptaujā par tiesībām rekonstruēt esošās tramvaja līnijas sliežu ceļu uzvarēja "Skonto būve", kas iesniegusi piedāvājumu par viszemāko cenu – 1 468 792 latiem.

Jaunas tramvaja līnijas izbūve Liepājā notiek ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansējumu 85% apjomā no kopējās projekta summas, atlikušos 15% nodrošina pašvaldības uzņēmums „Liepājas tramvajs”.