Nedēļā pirms Ziemassvētkiem kāda liepājniece pārmeta portālam irliepaja.lv, ka septembrī publicētajam žurnālistes Sarmītes Pujēnas rakstam par Vecliepājas PVAC valdes locekles Violetas Celmas un finanšu direktores Vinetas Neimanes "radu būšanu pašvaldības iestādē" un "mūžīgo lifta problēmu" nav bijusi nekāda jēga, jo rezultāts ir tāds pats kā pirms raksta publicēšanas. Proti, 18.decembrī, kad sieviete apmeklējusi minēto veselības aprūpes iestādi, lifts atkal nav darbojies.
Sazinoties ar iestādes vadītāju Violetu Celmu, portāls irliepaja.lv noskaidroja, ka iemesls lifta nefunkcionēšanai 18. decembrī bijis elektrības pievades pārtraukums. Iestādes vadītāja arī skaidroja, kāpēc elektrības pievades pārtraukums nav ietekmējis iestādes darbu kopumā, kā arī kur turpmāk portālam un VPVAC klientiem šādos gadījumos vērsties (saglabāts vēstules autora rakstības stils un interpunkcija – irliepaja.lv):
"[..] attiecībā uz elektrības pārrāvuma iemesliem norādām, ka tas bija īslaicīgs pārrāvums, kas nekādā veidā neietekmēja Iestādes ikdienas darbu. Vienlaikus, ņemot vērā, ka lifts atbilstoši normatīvajiem aktiem ir uzskatāms par bīstamo iekārtu, tā darbībai un darbības uzraudzībai ir izvirzītas īpašas prasības. Nolūkā padarīt iekārtas lietošanu maksimāli drošu, elektrības pārrāvums, kaut arī īslaicīgs, dod pamatu iekārtai signalizēt par iekārtas darbības traucējumiem, savukārt šādu signālu pārbaude ir profesionāla lifta apkalpošanas uzņēmuma pārziņā.
Pēc līguma, Iestādes liftu apkalpo SIA "Lifts", par visiem tehniskajiem raksturlielumiem, iespējams vērsties pie kontaktpersonas I. Meijera tel. nr. +371 29277690.
Ja vēlaties iepazīties ar sīkāku informāciju par lifta darbības specifiku un tā darbībai izvirzītajām prasībām, aicinu iepazīties ar 2020.gada 17.novembra Ministru kabineta noteikumi Nr. 679 Liftu un vertikālo cēlējplatformu drošības un tehniskās uzraudzības noteikumi".
Kā redzams no Celmas kundzes sniegtās atbildes, nekādas garantijas, ka VPVAC lifts darbosies iestādes apmeklējuma laikā, klientiem netiek dotas, un portālam ar kaunu ir jāatzīst, ka panākt, lai VPVAC klienti var paļauties uz moderno, dārgo un ilgstoši būvēto iestādes liftu, nav tā spēkos.
Kā zināms, tāpat vien pie ārsta neviens neiet, neiet arī kašķi meklēt. Ja cilvēks dodas uz medicīnas iestādi, tad tikai tāpēc, ka viņam ir nepieciešamība palīdzība. Un tas, ka nav zināms, vai lifts būs vai nebūs lietojams, var ļoti sarežģīt dzīvi cilvēkiem, kuriem jātiek uz pieņemšanu otrajā vai trešajā stāvā, bet ir apgrūtinoši izmantot kāpnes. Vienīgā iespēja acīmredzot ir pirms ieplānotās vizītes pie ārsta Vecliepājas primārās veselības aprūpes centrā mēģināt sazināties ar iestādi un noskaidrot, vai tajā dienā liftu būs vai nebūs iespējams izmantot.
35
1