Piedāvājam sarunas turpinājumu ar koncertzāles projekta vadītāju, SIA „Lielai Dzintars” valdes locekli Intu Dālderi par tiem darbiem un procesiem topošajā koncertzālē, kas no malas nav ieraugāmi.

Kā jau iepriekš stāstījāt, būvniecības darbi norit saskaņā ar grafiku. Kas vēl bez celtnieku darba notiek objektā?
Notiek darbs ar skatuves gaismas un skaņas aprīkotājiem – izvēlēti uzņēmumi, kas to darīs, bet vēl jāprecizē, ko tieši mēs, kā lietotāji, vēlamies no piedāvātajiem variantiem un risinājumiem.
Ir definēts, kur tieši atradīsies apsardzes punkts, kurā visas diennakts garumā notiks ēkas novērošana, tur tiek pievilkti visi nepieciešamie vadi.

Vai finansējums ir pietiekams?
Nekas nav mainījies, viss notiek saskaņā ar finanšu grafiku, ciešā sadarbībā ar CFLA (Centrālā finanšu un līgumu aģentūra), nauda tiek pārskaitīta laikā, saskaņā ar mūsu atskaitēm. Šobrīd nav nekādu pazīmju, ka varētu būt problēmas.
Mans uzdevums ir aprēķināt visas nomas maksas nākamajam un aiznākamajam gadam par mūzikas vidusskolas un orķestra telpām, jo jaunas telpas prasa pavisam citu finansējumu. Tas arī būs Kultūras ministrijas ieguldījums, kam vajadzētu būt diezgan lielam, lai visas ēkas uzturēšanas izmaksas negultos tikai uz pašvaldības pleciem.

Kā veicas ar koncertzāles atklāšanas programmas veidošanu?
Strādājam pie tās precizēšanas, rit sarunas ar izpildītājiem – gan akadēmiskās, gan populārās mūzikas. Piesardzības dēļ pagaidām nekādus datumus nesaukšu, bet aptuvenais laiks ir zināms, tas ir novembris, kad svinam valsts svētkus, līdz ar to mākslinieciskā programma jāpieskaņo arī šim notikumam.

Vai esat jau sākuši komplektēt personālu?
Jā. Tiekamies ar cilvēkiem, diezgan daudz liepājnieku, kas gribētu strādāt, paši piesakās, viņiem jāvelta laiks, jārunā. Pagaidām strādājam divatā (kopā ar SIA „Lielai Dzintars” producenti Baibu Boži – irliepaja.lv), bet no Jaunā gada, varbūt pat jau no rudens pavisam noteikti vismaz uz pusslodzi būs vajadzīgs tehniskais cilvēks – ēkas ekspluatācijas inženieris, lai jau būvniecības laikā iepazītos ar visām tehnoloģijām, uzņemtu kontaktus ar to uzstādītājiem un mācītos apkalpošanu. „Lielajā Dzintarā” būs diezgan sarežģītas sistēmas, kas Latvijā varbūt ir tikai dažās ēkās, tāpēc ir svarīgi, lai tas, kurš atbild par ēkas ekspluatāciju, būtu pieredzējis cilvēks. Cēsīs mums to ļoti silti ieteica – viņi tikai trīs mēnešus pirms objekta nodošanas bija pieņēmuši tehnisko cilvēku, un saskārušies ar milzīgām grūtībām, ēku nododot.
Nākamais būs vajadzīgs pārdošanas cilvēks, kas sāk strādāt ar potenciālajiem klientiem un piesaista īrniekus – gan pastāvīgi, gan dažādiem pasākumiem. Interese jau ir. Aptuveni zināmas arī katras zāles izmaksas stundās un dienās. Taču ir nopietni jāstrādā ar dažādiem koncertu rīkotājiem un pasākumu organizētājiem, jādara viņiem zināms, ko piedāvājam. Informatīvs buklets par to, kāda ir šī māja un kādas ir tās iespējas, būs gatavs līdz spāru svētkiem 30.augustā. Septembrī aicināsim producentus uz Liepāju, lai paši apskata un iepazīstas ar “Lielā Dzintara” iespējām.

Kādi darbi vēl darāmi?
Esam sākuši veidot 2016.gada budžetu. Plānotas 12 štata vietas un vismaz 20 nepilna laika darbinieki (biļešu kontrolieri, vietu ierādītāji, garderobisti utml.), algām vajadzēs ap 300 000 eiro gadā.