Tuvāko dienu laikā Liepājā tiks sākta esošo tramvaja sliežu ceļu rekonstrukcija, aģentūru LETA informēja būvniecības uzraugs Arnis Skrastiņš.

Pagājušā gada 5.decembrī SIA "Liepājas tramvajs" noslēdza līgumu ar SIA "Skonto būve" par sliežu ceļu rekonstrukciju. Darbu izpildes termiņš – 320 dienas no līguma noslēgšanas dienas. Šī gada 11.februārī ir saņemta būvatļauja.

Kopumā paredzēts rekonstruēt četrus sliežu posmus. Darbi tiks sākti Rīgas ielā, pēc tam tie notiks citos tramvaja līnijas posmos.

"Neērtības būs, īpaši tiem liepājniekiem, kuri dzīvo tieši būvniecības zonā vai tuvu tai. Būs neērtāka piebraukšana, īslaicīgi komunikāciju atslēgumi, arī trokšņi nakts laikā. Citādi nevaram, jo projektā paredzēts nomainīt tās apakšzemes komunikācijas, kuras savu laiku nokalpojušas. Šodien grūti pateikt, cik lielā apjomā tas būs, to redzēsim tikai tad, kad atraksim komunikāciju tīklus un apsekosim to tehnisko stāvokli. Paredzēts arī iebūvēt jaunu lietus ūdeņu savākšanas sistēmu, kuru tālāk jau pilsēta varēs pieslēgt savai infrastruktūrai," informēja Skrastiņš.

Lai paveiktu šos darbus, nepieciešams izmantot dažāda veida tehniku, tādēļ ir nepieļaujami, ka kontakttīklos ir elektrības spriegums. "Tas nozīmē tikai vienu – lielāko daļu darba būs jāplāno nakts stundās, kad pārtraukta tramvaja kustība. Protams, ir jau vēl viens ceļš – apturēt tramvaja kustību un strādāt dienā. Tās būtu daudz lielākas neērtības visiem liepājniekiem. Līgums paredz, ka tramvaja kustības slēgšanas gadījumā būvniekam jānodrošina alternatīvi pārvadājumi ar autobusiem un jāsedz uzņēmumam "Liepājas tramvajs" dīkstāves zaudējumi. Tas ir dārgs prieks, tādēļ domāju, ka tikai ārkārtas situācijās, kad tiešām nebūs cita risinājuma, varētu uz laiku pārtraukt tramvaja kustību," informēja Skrastiņš.

Šopavasar turpināsies un noslēgsies arī pērn maijā sāktā jaunās tramvaja līnijas izbūve. Jaunā līnija būs esošās tramvaja līnijas pagarinājums par 1,7 kilometriem līdz Ezerkrasta dzīvojamajam masīvam.

"Pamazām būvnieki sāk atgriezties objektā. Marta beigās, aprīļa sākumā jāsāk tramvaja sliežu metināšana," pašreizējo situāciju skaidroja Skrastiņš. "Līdz termiņa beigām – 1.jūnijam – mums jāpabeidz teritorijas labiekārtošanas darbi, jaunā sliežu ceļa elektroapgāde un jāieklāj asfalta virskārtas, kur to nepaguvām rudenī. Gaidām siltāku laiku!".

Līdz jaunās tramvaja līnijas nodošanai palikuši nedaudz vairāk kā divi mēneši. "Pašlaik strādājam pie maršrutu laika grafika izstrādes, ir vēl daudz citu organizatorisku darbu, kas jāpaveic," atzina SIA "Liepājas tramvajs" valdes loceklis Aigars Puks.

"Protams, būtu prieks uz jaunās tramvaja līnijas palaist arī jaunus tramvaju vagonus, bet šobrīd to nevaram atļauties. Esmu pārliecināts, ka tas ir tikai laika jautājums, un pienāks diena, kad liepājniekiem varēsim piedāvāt jaunus tramvajus," piebilda Puks.

"Liepājas tramvajs" plāno pieņemt darbā arī jaunus tramvaju vadītājus un aicina pieteikties liepājniekus, kuriem ir tramvaja vadītāja apliecības un vēlme darīt šo darbu.

Jau ziņots, ka Liepājā tiek izbūvēta jauna tramvaja līnija, kas būs esošās līnijas pagarinājums par 1,7 kilometriem līdz Ezerkrasta dzīvojamajam masīvam. Plānots veikt arī esošās tramvaja līnijas atsevišķu posmu rekonstrukciju 0,6 kilometru garumā. Jaunā līnija virzīsies pa Tukuma ielas posmu no Klaipēdas ielas līdz Ventas ielai, pa Ventas ielu – posmā no Tukuma ielas līdz Ganību ielai, pa Ķempes ielu un noslēgsies ar apli Slapjajā ielā. Kopumā jaunajā posmā tiks izvietotas piecas pieturas.

Tehnisko projektu izstrādājusi AS "UPB". Jaunās tramvaja līnijas izbūvi veic "Skonto būve", kas uzvarēja atklātā konkursā, piedāvājot darbus veikt par 6 403 607 latiem. Savukārt cenu aptaujā par tiesībām veikt Liepājas tramvaja līnijas esošo sliežu ceļu rekonstrukciju arī uzvarējusi SIA "Skonto būve", kas iesniegusi piedāvājumu par viszemāko cenu – 1 468 792 latiem.

Jaunas tramvaja līnijas izbūve Liepājā notiek ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansējumu 85% apjomā no kopējās projekta naudas, atlikušos 15% no kopējās summas nodrošina uzņēmums "Liepājas tramvajs".