Rekonstruēto Brīvības ielu - vienu no galvenajām Liepājas tranzīta ielām - ekspluatācijā nodos plānotajā termiņā 17.novembrī.

Objektam bez lielākiem remontdarbiem būtu jākalpo vismaz desmit gadus, "Rietumu Radio" informēja Liepājas domes izpilddirektors Edgars Rāts, raksta LETA.

Viņš uzskata, ka būvnieki ielas rekonstrukcijas darbus veikuši kvalitatīvi.

Jau ziņots, ka Brīvības ielas rekonstrukcijas darbi sākās pagājušā gada maijā un ģenerāluzņēmējs šajā objektā ir uzņēmums "Šlokenbeka". Būvdarbu kopējo izmaksu līgumcena ir 5,1 miljons latu, no kuriem 3,8 miljoni latu ir Eiropas Reģionālā attīstības fonda un valsts līdzfinansējums, bet 1,2 miljoni latu - Liepājas pašvaldības finansējums.

"Brīvības ielas rekonstrukcija ir viens no retajiem projektiem, kura ietvaros realizēts viss, kas iepriekš iecerēts," atzina Rāts, piebilstot, ka daudzu projektu finansējumu nākoties samazināt, tāpēc ne visus iepriekš plānotos darbus izdodas paveikt. Kā veiksmes iemeslus Rāts min labi izstrādāto rekonstrukcijas projektu, kā arī faktu, ka "objekts izsolīts krīzes laikā, kad būvniecības izmaksas bija kritušās".

"Šādam objektam, pirms tajā atkal būtu jāveic pamatīgi remontdarbi, būtu jākalpo aptuveni desmit gadus," uzskata Rāts. Viņš stāsta, ka būvuzraugi būvdarbu gaitā sekojuši līdzi darbu kvalitātei un būvnieks līdz šim ņēmis vērā visus aizrādījumus un ieteikumus, tāpēc pašvaldībai neesot šaubu par darbu kvalitāti.

Kā informēja Rāts, iepriekšējos gadus bedru remontam Brīvības ielā tērēti 15 līdz 20% no Liepājas pašvaldības šim mērķim atvēlētajiem līdzekļiem.

Rekonstruētās Brīvības ielas posmu no Cukura ielas līdz dzelzceļa pārbrauktuvei pie pilsētas robežas autosatiksmei atklāja jau oktobra vidū.

Brīvības iela ir viena no Liepājas tranzīta ielām, kuras rekonstrukcija bija nepieciešama tāpēc, ka tās nolietojusies infrastruktūra nespēja nodrošināt pieaugošo autotransporta plūsmu. Paveiktajiem darbiem būs piecu gadu garantija.

Visā rekonstruētajā Brīvības ielas posmā, kas ir 3,89 km garš, izbūvētas nepieciešamās apakšzemes komunikācijas - lietus ūdens novadīšanas sistēma, uzņēmuma "Liepājas metalurgs" tehniskais ūdensvads, dzeramā ūdens vads, sadzīves kanalizācijas sistēma, izbūvētas sakaru komunikācijas un veikta esošo kabeļu līniju pārlikšana. Pilnībā rekonstruēts arī ielas asfalta segums, izveidojot divas joslas katrā virzienā ar sadalošu starpjoslu.

Projekta ietvaros rekonstruēti pieci krustojumi, tajos uzstādīti jauni luksofori, izbūvētas 15 autobusu pieturas, gājēju ietves un veloceļi, kā arī rekonstruētas vairākas blakus ielas.

Paralēli ietvēm un veloceļam visā Brīvības ielas garumā iestādīt vairāk nekā 1000 jauni koki.