Lai attīstītu videi draudzīgu tramvaju infrastruktūru, Daugavpilij, Liepājai un Rīgai no Kohēzijas fonda finansējuma plāno pārdalīt 74,796 miljonus eiro, liecina šodien valsts sekretāru sanāksmē iesniegtie grozījumi Ministru kabineta noteikumos par videi draudzīga sabiedriskā transporta infrastruktūras (sliežu transporta) attīstīšanu, ziņo LETA.

Tostarp 23,179 miljoni eiro paredzēti tramvaju infrastruktūras projektiem Daugavpilī, 12,831 miljons eiro – Liepājā, un 38,785 miljoni eiro – Rīgā.

Papildu projekta īstenošana Daugavpilī paredz jauna tramvaju sliežu savienojuma veidošanu ar vienu no pilsētas mikrorajoniem, jaunu tramvaju vagonu iegādi, ļaujot atslogot pilsētas ielas no autotransporta, nodrošinot kvalitatīvus sabiedriskā transporta pakalpojumus un uzlabojot pieejamību videi draudzīgam sabiedriskajam transportam.

Tiek skaidrots, ka tramvaju sliežu ceļu izbūve uz vienu no lielākajiem Daugavpils pilsētas dzīvojamiem rajoniem "Jaunā Forštadte" veicinās sabiedriskā transporta pakalpojumu pieejamību un veidos sasaisti ar esošajiem tramvaju maršrutiem. Papildu projekta īstenošanas rezultātā plānots veikt jaunu tramvaju sliežu ceļa izbūvi indikatīvi 3,9 kilometru garumā un 12 tramvaju vagonu iegādi, kuri tiks izmantoti pasažieru pārvadājumos jaunajā maršrutā.

Papildu projekta īstenošana Liepājā ietver tramvaju līnijas pārbūvi, kā arī jaunu tramvaju vagonu iegādi, veicinot iedzīvotāju mobilitāti un palielinot pārvadāto pasažieru skaitu. Sliežu ceļu posmu pārbūve nodrošinās, ka pilsētā esošais sliežu ceļu tīkls tiek pārbūvēts pilnā apjomā. Jaunu tramvaju vagonu iegāde ļaušot pilsētā pilnībā nodrošināt ikdienas pasažieru pārvadājumus ar jauniem zemās grīdas tramvajiem. Papildu projekta īstenošanas rezultātā plānots veikt tramvaju sliežu ceļa pārbūvi indikatīvi 1,55 kilometru garumā, kā arī vismaz divu jaunu tramvaja vagonu iegādi.

Arī Rīgā projekta īstenošana ietver tramvaju maršruta infrastruktūras pārbūvi, un jaunu tramvaju vagonu iegādi. Tramvaju infrastruktūras pārbūve ir būtiska kvalitatīva sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai, jo pārbūve attiecas uz otru noslogotāko tramvaja maršrutu pilsētā, un pārbūves rezultātā tramvaja maršrutā varēs uzsākt pasažieru pārvadājumus ar zemās grīdas tramvajiem, nodrošinot vides pieejamību, uzlabojot pārvadājumu pakalpojumu kvalitāti un veicinot videi draudzīga sabiedriskā transporta izmantošanu. Projekta īstenošanas rezultātā plānota infrastruktūras pārbūve tramvaju maršruta posmā indikatīvi septiņu kilometru garumā un desmit zemās grīdas tramvaju iegāde.

Satiksmes ministrija norāda, ka finansējums tiek pārdalīts no iepriekš plānotā Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projekta.

Ministrija skaidro, ka, veicinot videi draudzīga sabiedriskā transporta izmantošanu un attīstot sabiedriskā transporta maršruta tīklu, tiks palielinātas pārvietošanās izvēles iespējas pilsētās. Tas ļaus novirzīt pasažieru plūsmu no privātā uz sabiedrisko transportu, mazinot autotransporta plūsmu pilsētās, tādējādi uzlabojot gaisa kvalitāti pilsētvidē un nodrošinot ilgtspējīgu un efektīvu mobilitāti, samazinot pārvietošanās laiku.

Kopējās projektu izmaksas tiek palielināts par 87,995 miljoniem eiro, tai skaitā Kohēzijas finansējums – par 74,796 miljoniem eiro un nacionālais finansējums – par 13,199 miljoniem eiro. Attiecīgi kopējais attiecināmais finansējums nav mazāks kā 303,317 miljoni eiro, tai skaitā Kohēzijas fonda finansējums nepārsniedz 221,785 miljonus eiro, Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) finansējums nepārsniedz 13,218 miljonus eiro un nacionālais finansējums nav mazāks kā 68,314 miljoniem eiro.

Kā ziņots, jūlija beigās Eiropas Komisija (EK) saskaņoja Latvijas plānus "Covid–19" seku mazināšanai novirzīt ap 400 miljoniem eiro, aģentūru LETA informēja Finanšu ministrijā (FM).

Tostarp videi draudzīga sabiedriskā transporta attīstības projektiem un citiem Satiksmes ministrijas projektiem tika atbalstīta 174 miljonu eiro novirzīšana.