Ceturtdien, 19. jūlijā, Būvvaldes komisija pieņēmusi ekspluatācijā rekonstruēto Uliha ielas Klaipēdas ielas krustojumu.
Krustojums pieņemts ekspluatācijā bez iebildumiem, portālu informēja Būvvaldes un Komunālās pārvaldes sabiedrisko attiecību speciālists Aigars Štāls.
Viņš arī skaidro pašvaldības dienestu argumentus, kāpēc izveidot trijstūrveida barjeru nožogojums.
"Barjeras uzliktas gājēju drošības dēļ! Šis ir sarežgīts krustojums. Uliha ielas pieslēgums Klaipēdas ielai ir ļoti šaurā leņķī. Automašīnas šeit šķērso tramvaja sliedes. Autovadītājiem no Uliha ielas puses grūti pārredzēt, vai pa Klaipēdas ielu no kreisās puses netuvojas tramvajs un automašīnas, kam šajā vietā vienmēr ir jādod priekšroka.
Līdz neregulējamas gājēju pārejas izbūvei, krustojumā vienmēr veidojās bīstamas situācijas. Gājēji Uliha ielu krustojuma tieša tuvumā šķērsoja neatbilstošās vietās un bieži vien nerēķinoties ar autobraucēju situāciju, radot papildu riskus.
Izstrādājot gājēju pārejas izbūves projektu, akciju sabiedrības “Latvijas Valsts ceļi” prasība bija maksimāli ierobežot patvaļīgo gājēju kustību.Tāpēc zaļā zona, kur iepriekš atradās ietve, kas gājēju kustību virzīja nedrošos virzienos, ir ierobežota ar barjerām. Barjeras šobrīd traucē tiem cilvēkiem, kuri krustojumu joprojām vēlas šķērsot pēc inerces, tāpat kā agrāk, neizmantojot gājēju pāreju ar horizontālo marķējumu un ceļa zīmēm".
Pārejas izbūves projekta nosacījumi paredz radīt drošus kustības apstākļus visiem satiksmes dalībniekiem.
Zaļajā zonā, ko ierobežo drošības barjeras, nākotnē, iespējams, tiks izveidoti zemi dekoratīvo augu stādījumi, tā, lai nemazinātu krustojuma pārredzamību.