Pašvaldības uzņēmuma "Liepājas tramvajs" vadītājs Aigars Puks informēja, ka tālajā ceļā no Zagrebas Horvātijā uz Liepāju ceļu sācis mērot jau otrais Liepājai paredzētais jaunais tramvaja vagons. Puks lēš, ka Liepājas ostu tas sasniegs svētdien, bet naktī no pirmdienas uz otrdienu vagonu plānots nogādāt uzņēmuma depo.


Jautāts, vai izdevies apmācīt tehniskos darbiniekus un tramvaju vadītājus darbam ar jaunajiem vagoniem, un, ja ne, tad, kad tas varētu notikt, Aigars Puks portālam irliepaja.lv atzina, ka "uz šo jautājumu ir ļoti grūti atbildēt".


Kā pastāstīja Puks, līgumā ar tramvaja vagonu ražotāju – Horvātijas uzņēmumu "Končar – Electric Vehicles’ factory" – ierakstīts, ka tehnisko speciālistu un tramvaja vadītāju apmācība jānodrošina trīsdesmit dienu laikā.


Publicitātes foto.


"Diemžēl valstī pastāvošie ierobežojumi šobrīd neļauj veikt nekāda veida klātienes apmācību. Likumdošana jāievēro, un arī negribam riskēt ar cilvēku veselību," sacīja Puks.


Esot paredzēta virkne dažādu apmācību – gan teorētisku, gan praktisku, un, ko varējuši izdarīt attālināti, to darījuši. Tomēr nepieciešamo praktisko apmācību nav bijis iespējams īstenot. Līdz ar to šobrīd grūti pateikt, kad darbinieki būs gatavi strādāt ar jaunajiem vagoniem, atzina "Liepājas tramvaja" vadītājs.


Puks pastāstīja, ka nācies pārtraukt arī jaunu tramvaja vadītāju grupas apmācību – deviņi cilvēki apguvuši teorētiskās zināšanas, bet praktiskās apmācības pagaidām nācies atlikt.


Saskaņā ar Puka teikto uzņēmums "Liepājas tramvajs" šobrīd nodarbina 35 tramvaju vadītājus, pavisam uzņēmumā strādā 85 darbinieki.


Savukārt vagonu ražošanu saskaņā ar grafiku gan nekas netraucējot.


"Februāra sākumā saņemsim jau trešo vagonu, martā – ceturto, bet līdz maijam uz Liepāju būs atvesti jau visi seši tramvaja vagoni, kas saskaņā ar pirmo noslēgto līgumu ražotājam ir jāpiegādā," pastāstīja Puks.


"Liepājas tramvaja" vadītājs domā, ka arī otro sešu vagonu ražošana sāksies jau šajā gadā un piegāde notiks ātrāk nekā līgumā paredzētajā 2022. gada pavasarī.


"Domāju, ka lielākā daļa vagonu tiks piegādāta jau šogad."

Pagaidām līdz galam nav pārbūvētas arī visas tramvaja pieturas, kuras sākotnēji bija plānots pabeigt līdz janvārim – celtnieki esot pieprasījuši tehnoloģisko pārtraukumu. Būvniecība turpināšoties, tiklīdz laika apstākļi ļaus. Lielākā daļa pieturu jau ir piemērotas zemās grīdas tramvajiem – likvidētas apmales, pārceltas ceļazīmes un luksofori, kur tas bija nepieciešams, kā arī izbūvētas platformas.


"Principā pieturas ir gatavas jaunajiem tramvaja vagoniem, nekas vairs netraucē pārvietoties pa sliedēm, atlicis tikai sakārtot pieturas, lai būtu ērti arī pasažieriem".


Publicitātes foto.


Pērn savests kārtībā arī 120 gadus vecais tramvaju depo, lai varētu uzņemt jaunos vagonus. "Protams, būtu gribējies, lai telpas ir plašākas, jo jaunie vagoni ir lielāki, taču veco depo "pastiept" nav iespējams," sacīja Puks.