Šonedēļ Liepāju sasniedzis pēc skaita jau devītais jaunais zemās grīdas tramvajs, kas pēc īpaša Liepājas pasūtījuma tiek izgatavoti Horvātijas rūpnīcā "Končar", portālu irliepaja.lv informēja Andrejs Rjabcevs, SIA "Liepājas tramvajs" sabiedrisko attiecību vadītājs.


Šobrīd notiek darbs pie jaunā vagona tehniskās sagatavošanas un sakomplektēšanas, tāpat speciālisti veiks nepieciešamās pārbaudes un sagatavos vagonu palaišanai, lai jau drīzumā tas varētu sākt kursēt pilsētas ielās un nogādāt liepājniekus to ikdienas gaitās.

Jau vēstīts, ka kopskaitā Liepājai paredzēti 14 jaunie zemās grīdas tramvaji, kas pakāpeniski aizvietos līdzšinējos vagonus, kuri kalpojuši 30 un vairāk gadu.


Jaunie zemās grīdas tramvaji speciāli pēc Liepājas pasūtījuma tiek ražoti Horvātijas rūpnīcā "Končar Electric Vehicles Inc". Viena tramvaja vagona garums ir 20,7 metri, augstums 3,4 metri (bez pantogrāfa) un svars 28 tonnas. Maksimālo ātrumu tramvajs var attīstīt līdz 70 km/h, taču drošības nolūkos pilsētvidē tas ir ieprogrammēts tā, lai ātrums nepārsniegtu atļauto braukšanas ātrumu 50 km/h. Atšķirībā no līdz šim ekspluatētajiem vagoniem jaunie tramvaji ir īpaši pielāgoti vieglai iekļūšanai gan vecākiem ar bērnu ratiņiem, gan personām ar kustību traucējumiem. Tramvaja vagoni ir aprīkoti arī ar mūsdienīgu pasažieru apziņošanas sistēmu, videonovērošanu, gaisa kondicionēšanas iekārtām un citām iespējām.


Uzziņai
Līgums tiek īstenots Eiropas Savienības fondu līdzfinansēta Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 4.5.1. Specifiskā atbalsta mērķa "Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru" 4.5.1.1. pasākuma "Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru (sliežu transporta)" projekta "Tramvaja līnijas un piegulošās teritorijas pārbūve 2.kārta" (Nr. 4.5.1.1/20/I/002) ietvaros.


2.kārtas projekta īstenošanas līgums paredz papildu vagonu iegādi, Lielās ielas posma (no Friča Brīvzemnieka ielas līdz Peldu ielai) sliežu ceļu un piegulošās infrastruktūras pārbūvi, pacēlāja iegādi un depo sliežu ceļu pārbūvi. Projekta 2.kārtas kopējās izmaksas ir 11 824 705 eiro, no kurām 10 000 000 eiro ir Kohēzijas fonda līdzfinansējums.