Marta sākumā Liepājas tramvaju depo ieripoja pēc skaita divpadsmitais jaunais zemās grīdas tramvajs, bet septembrī, pēc tam, kad būs pabijis izstādē Berlīnē, gaidāms vēl viens tramvajs, un arī pēdējām – pēc skaita 14. – rudenī jābūt Liepājā, portālam irliepaja.lv pastāstīja SIA "Liepājas tramvajs" sabiedrisko attiecību vadītājs Andrejs Rjabcevs.
Tramvaja vagonus speciāli pēc Liepājas pasūtījuma izgatavo Horvātijas uzņēmums "Končar Electric Vehicles Inc.", un viena tramvaja izmaksas ir nedaudz virs miljona eiro. Pirmo jauno tramvaju Liepāja sagaidīja pirms diviem gadiem. Viena tramvaja vagona garums ir 20,7 metri, augstums 3,4 metri (bez pantogrāfa), svars – 28 tonnas. Maksimālo ātrumu tramvajs var attīstīt līdz 70 km/h, taču drošības nolūkos tas šobrīd ieprogrammēts tā, lai ātrums nepārsniegtu atļauto braukšanas ātrumu 50 km/h. Jaunie tramvaji ir īpaši pielāgoti vieglai iekļūšanai gan vecākiem ar bērnu ratiņiem, gan personām ar kustību traucējumiem. Tramvaja vagoni aprīkoti gan ar mūsdienīgu pasažieru apziņošanas sistēmu, gan videonovērošanu, gaisa kondicionēšanas iekārtām un tamlīdzīgi.
Portāls irliepaja.lv jau vēstīja, ka drīzumā tiks parakstīts līgums par būvdarbu uzsākšanu ES līdzfinansētā projekta "Tramvaja līnijas un piegulošās teritorijas pārbūve 2.kārta" ietvaros.
2.kārtas projekts paredz Lielās ielas posma (no Friča Brīvzemnieka ielas līdz Peldu ielai) sliežu ceļu un piegulošās infrastruktūras pārbūvi, pacēlāja iegādi un depo sliežu ceļu pārbūvi.
Portāls "Delfi" vēsta, ka SIA "Liepājas tramvajs" apgrozījums 2020. gadā audzis līdz 1,87 miljoniem eiro, finanšu gadu noslēdzot ar 218,43 tūkstošu eiro zaudējumiem. "Lursoft" multiatskaites dati rāda, ka SIA "Liepājas tramvajs" ar zaudējumiem strādā jau kopš 2012.gada.
Liepājas pašvaldībai piederošais pasažieru pārvadātājs maršruta tīklā 2020. gadā mērojis 708,38 tūkstošus vagona kilometrus. Uzņēmums apsaimnieko sliežu ceļu 14,8 km garumā.
11
11