Biedrības „Velo-redele” dalībnieki, kas ikdienā visu gadu kā galveno pārvietošanās līdzekli Liepājas ielās izmanto velosipēdu, nolēmuši veikt eksperimentu jeb praktisku pētījumu.

Nolūks ir salīdzināt velosipēda un sabiedriskā transporta izmantošanas priekšrocības.

“Citur pasaulē pārvietošanās ar velosipēdu ikdienā ir ļoti populārs veids, kā apvienot veselīgu dzīvesveidu ar lieterīgo – nokļūšanu darbā vai došanos citās gaitās. Mūsu praktiskā pētījuma mērķis ir noskaidrot, kā labāk pārvietoties Liepājas pilsētvidē, kādas ir priekšrocības, trūkumi, ko varētu ieteikt velosipēda kā transportlīdzekļa izmantotājiem,” stāsta biedrības pārstāvis Mārtiņš Zālītis.

Eksperimenta dalībnieki Liepājas ielās salīdzinās pārvietošanos ar velosipēdu un sabiedrisko transportu – tramvaju un autobusu.

Kā pastāstīja Mārtiņš Zālītis, princips ir tāds, ka tiek izvēlēts sabiedriskā transporta maršruts, vai daļa no kāda maršruta un to vienlaicīgi veic velosipēdists un autobuss, pēc tam fiksējot ierašanās laikus noteiktajā punktā. Velosipēds pārvietojas pa tam izdevīgāko (taisnāko) maršrutu.

Maršruti un laiki tiek izvēlēti tipiskie – no rīta uz darbu, vakarā no darba, kā arī brīvdienu braucieni. Tāpat maršruti tiek izvēlēti atbilstoši tam, kā cilvēki pārvietojas vai varētu pārvietoties Liepājā, proti, no tā saucamajiem guļamrajoniem uz centru un otrādi, kā arī pa maršrutam cauri pilsētai.

Velosipēdists pārvietojoties ievēro ceļu satiksmes noteikumus, velosipēdista ātrums, ceļā pavadītais laiks, attālums un citi rādītāji tiek fiksēti ar mobilo aplikāciju „endomondo” (GPS datus iespējams aplūkot kartē ar visiem brauciena parametriem). Velosipēdists pārvietojas mērenā ātrumā, kas atbilst tam, kā ir droši pārvietoties pilsētā.

Mērķis ir noteikt, kas ir dinamiskāks un parocīgāks transports, pārvietojoties uz vai no darba vai uz kādu iestādi Liepājā.

Par rezultātiem „Velo-redele” sola informēt.