Ar rasolu, galertu, ceptām reņģītēm marinādē, atbilstošiem dzērieniem un stilīgiem XX.gs. 70-to gadu tērpiem 13.oktobrī gada jubileju atzīmēja salons “Ludviķis”.

Gan paši "Ludviķa" īpašnieki, gan daudzi no salonā izstādīto darbu autoriem ir piecdesmitgadnieki. Tas pamudinājis Aivaru Kleinu salona dzimšanas dienas svinības izsludināt XX.gs. 70 – to gadu stilā, un, turpinot kādreizējās Kleinu galerijas "Klints" tradīciju, – sarīkot to "Ludviķa" pagrabā, kur vēl jūtama "padomju smaka".

"No vienas puses – briesmīgs padomju laiks, no otras – mūsu jaunība, kad studentu celtnieku vienībā Ziemeļkaukāzā sadejojāmies ar Ingu," atminas Kleins.

"Pēc ilgiem laikiem dzēru tikai šnabi," pēc ballītes atzina salona saimnieks, kurš gan galdu bija klājis, gan tērpies atbilstoši 70-tajiem, tāpat kā ballītes viesi. Daži – Aldis Kļaviņš, Mārtiņš Krūmiņš, Maruta Eistere – bija atsaukušies aicinājumam dalīties ar tā laika fotogrāfijām no personīgajiem albumiem, jo salona īpašnieki – Inga un Aivars Kleini – bija gādājuši arī par nelielu "skaistās jaunības" laika fotogrāfiju izstādi, kas abiem saistās ar toreizējo Liepājas lietišķās mākslas vidusskolu, kuru Aivars absolvēja 1981.gadā, bet Inga – 1982.gadā..

Viesi arī dāvināja salona saimniekiem viņu jaunības laikam piederīgas lietas – sākot ar servīzēm no porcelāna un bērza tāss, beidzot ar Liepājas tipogrāfijā drukātu Liepājas teātra afišu un mūzikas kastīti – cigarešu etviju.

"Tās ieņems vietu ekspozīcijā "Pagraba artefakti", un līdz Ziemassvētkiem, kamēr šī izstāde te būs, jānāk skatīties! " – aicina Kleins.

Nosvinēt "Ludviķa" pirmo gadu gribējuši, jo "salona atvēršana, tas mums bija liels izgājiens, un arī pagraba sakārtošanā liels darbs ieguldīts," teic Kleins. Turklāt veiksmīgi iekritis, ka 13.oktobris, kad salons pērn vēra durvis, šogad izrādījās piektdiena, lielās rudens izstādes atklāšana muzejā, kas bija pulcējusi Liepājā daudz Kleinu draugu un kolēģu.

Pēc jautājuma, kāds tad bija aizvadītais pirmais gads, seko smaga nopūta, un salona saimnieks saka: tā īsti par saimniecisko aprēķinu runāt vēl nevarot. Arī tūrisma sezona neesot noteicošais faktors – galvenie pircēji tomēr esot vietējie, "situētais vidusslānis".