Šķēles ģimenei daļēji piederošais Liepājas Autobusu parks nav izpildījis līgumā prasīto, par ko pašvaldība varētu iekasēt soda naudu – 300 000 eiro.

Runa ir par 43 jaunajiem autobusiem, kuriem, saskaņā ar līguma nosacījumiem, Liepājas ielās bija jāsāk kursēt 4.maijā. Tobrīd gan jauno transporta līdzekļu bija mazāk par pusi – 18.

Opozīcijas deputāts Jānis Vilnītis Finanšu komitejas sēdē 7.maijā uzdeva jautājumu domes Finanšu pārvaldes vadītājam Ronaldam Fricbergam, kurš ir arī AS "Liepājas autobusu parks" padomes loceklis un pašvaldības daļu turētājs (pašvaldībai uzņēmumā pieder aptuveni trešā daļa akciju), kāpēc pašvaldība neizmanto iespēju, ko dod līguma nosacījums, ka uzņēmumam jāmaksā soda nauda 300 000 eiro, ja noteiktajā datumā nav piegādāti vismaz 80% jauno autobusu?

Fricberga skaidrojums bija diezgan savdabīgs, proti, ka "akmens nav jāmet Autobusu parka dārziņā", bet "mēs (?) ilgu laiku nevarējām izšķirties, kuras specifikācijas autobusus izvēlēties".

Par kādiem "mēs" Fricbergs runāja, grūti spriest. Autobusu parka padomē bez Šķēles kunga meitas un znota darbojas arī Liepājas domes izpilddirektora vietnieks Mārtiņš Tīdens un citas personas. Iespējams, runa bija par Fricbergu un Tīdenu, bet varbūt ar "mēs" bija domāts Fricbergs un Liepājas domes vadītājs, kurš vienmēr izrādījis dziļu interesi par autolietām (komitejas sēdē Uldis Sesks klusēja un nekādi nekomentēja ne jautājumu, ne atbildi). Taču varbūt ar "mēs" bija domātas vēl kādas citas domes amatpersonas. Katrā ziņā, ja "akmens jāmet" domes dārziņā, tad klātos noskaidrot, kuras amatpersonas konkrēti vainīgas, jo līguma nosacījumi tomēr nav izpildīti.

Turklāt Finanšu pārvaldes vadītāja atbilde radīja iespaidu, ka viņš aizstāv nevis domes, tātad liepājnieku intereses, bet Šķēles ģimenes un Šlesera, kas nesen iegādājās Autobusu parka daļas, intereses.

Fricbergs gan apgalvoja, ka soda naudas tiekot iekasētas ik dienu – 150 eiro par katru veco autobusu, kurš no rīta dodas reisā. Zinot, ka jauno autobusu skaits pēc 4.maija palēnām papildinās, un, kā komitejas sēdē sacīja pats Fricbergs, drīz jau būšot klāt visi 43, nekāds diži liels ieguvums pašvaldībai no šīm soda naudām nebūs. Noteikti vismaz desmitreiz mazāks, nekā iekasējot 300 000 eiro.

"Kad deputāti iepriekš lēma par braukšanas maksas krasu palielināšanu Liepājā, viens no Seska kunga argumentiem bija – kur ņemsim papildu simts tūkstošu ik mēnesi, kas nepieciešami, lai dotētu pārvadājumus? Te nu būtu bija iespēja dabūt trīs simtus tūkstošu uzreiz," portālam sacīja Jānis Vilnītis.