Sociālajā tīkla facebook.com liepājniece Ilze Vainovska rosinājusi diskusiju par to, kāpēc Rīgā drīkst iekāpt sabiedriskajā transportā ar velosipēdu, bet Liepājā – ne.

"Noteikti ir dziļa doma un pasažieru laimes ķīla tajā noteikumu punktā, kas neļauj tramvajā vest velosipēdu. Pat ne aizmugurē, kur nevienam netraucē, pat ne piesolot kompostrēt tik talonus, cik vien biedri kontrolieri vēlas... Drīkst vest izārdītu. Aizbraucu pēc instrumentiem. Uz jautājumu, cik tālu izārdīts skaitīsies pietiekami izārdīts, neatbildēja. Ceru, ka pietiks noskrūvēt priekšējo riteni. Velosipēds palika, gaidot tramvaja pieturā pie "XL Salas". Jau otro reizi, atstājot riteni pie "XL Salas", tas mani sagaida ar tukšu riepu. Tādu, ka pārstumt to gabalu mājās nevaru, bet aiznest arī nevaru," 10.novembrī savu piedzīvojumu ar velosipēdu aprakstīja Ilze.

Šonedēļ Ilze savu stāstu turpina: "Visiem, kuri līdzdalīja manu sāpi par aizliegumu pārvadāt velosipēdus Liepājas tramvajā, ar prieku varu paziņot, ka esmu saņēmusi atbildi uz e-iesniegumu, ar kuru vērsos "Liepājas sabiedriskajā transportā", klāt pievienojot linku uz "Rīgas satiksmes" ziņu, ka un kāpēc Rīgā drīkst pārvadāt velosipēdus."

Ko tad Ilzei atbildējis Liepājas pašvaldības aģentūras "Liepājas sabiedriskais transports" direktors Gints Lūsis?

"Par velosipēdu pārvadāšanu sabiedriskajā transportā ir vairākkārt diskutēts gan ar pārvadātājiem, gan Liepājas pilsētas domi. Principiālu iebildumu pret velosipēdu pārvadāšanu nevienai no pusēm nav. Ja ārā ir saulains laiks, autobuss nav pilns, pasažieru sabiedriskajā transportā nav daudz – kāpēc lai to neatļautu. Problēma rodas rudenī, ziemā un vasaras dienās, kurās līst lietus, kā arī rītos un vakaros, kad sabiedriskais transports ir ļoti noslogots.

Esam meklējuši risinājumus arī citu pilsētu pieredzēs. Piemēram, Lietuvas pilsētā Druskininki velostatīvi tiek piestiprināti autobusa ārpusē, bet, kā atzina paši Druskininku pārstāvji, – risinājums ir dārgs, tiek izmantots reti, līdz ar to nav racionāls.

Noskaidrosim, kāda ir Rīgas pieredze ar velosipēdu pārvadāšanu un vēlreiz pārrunāsim iespēju pārvadāt velosipēdus Liepājas sabiedriskajā transportā.

Paldies par ierosinājumu!"

Apspriežot šo informāciju, diskusijas dalībnieki izteikuši savas domas.

Dagnija Lamberga: "ja ārā ir saulains laiks...", tad tā vēlme rāpties sabiedriskajā transportā ar velosipēdu varētu būt vismazākā. Gluži citādi, ja pēkšņi pārsteidz lietus, vētra, negaiss u.tml. Atbildi vērtēju kā diezgan formālu :(

Dzintars Hmieļevskis: Dagnija, lietainā laikā ar velosipēdu var pamatīgi pieķēzīt salonu. Zināma loģika tur ir.

Dagnija Lamberga: Tas saprotams, bet kā jau teicu, saulainā vasaras dienā vismazāk vajadzīgs šis pakalpojums.

Ilze Vainovska: Ceru uz to Rīgas kārti – vai tad gribēs atpalikt? Tur viss bija uzrakstīts, atliek tikai ctrl+c, ctrl+v. Man tik bail, ka viņi nesaprot pēc būtības – brauciens tramvajā ar riteni nav prieka pēc, tur automātiski skaidrs, ka ir noticis kaut kas ārkārtējs un citādi netiek mājās.

Ilze Vainovska: Varētu vēl uzrakstīt, ka ritenim par sēdvietu būs jākompostrē divas biļetes. Jebkurš neatkarīgi no laika apstākļiem un riteņa esamības var pamatīgi pieķēzīt salonu.

Dzintars Hmieļevskis: Pieķēzīt var visu un vienmēr :) bet nesāksim te tagad cepties par sliktākajiem scenārijiem  ;)

Ilze Vainovska: Vistīrākais tramvajs ir tukšs tramvajs!

Aigars Prūsis: Manuprāt diezgan iracionāli, izņemot kādu īpašu gadījumu kā negaiss, caura riepa utt. Vēl kaut kā to varētu saprast rajona autobusos, bet nudien neizprotu jēgu ņemt riteni mocīties ar iekļūšanu tramvajā.

Ilze Vainovska laikam palaidi garām bēdu stāsta pirmo daļu – pie XL Salas man sadūra riepu tā, ka nevarēju pat pārstumt mājās. Un cerēju aizbraukt ar tramvaju – no pieturas tomēr būtu jānes mazāks gabals. Un kontrole mani nelaida tramvajā...

Ilze Vainovska: Rīgā to saprata jau 2012. gadā

Aigars Prūsis: Nu skaidrs.

Sarmīte Pujēna: Ar bērnu ratiņiem arī var pieķēzīt salonu – tur ir pat četri riteņi. Vai tāpēc būtu jāaizliedz?

Gatis Preiss: Un invalīdu ratiņkrēsls arī!

Ilze Vainovska: Tātad tas nav arguments!  

Portāls cer, ka jautājums ieinteresēs, piemēram, pašvaldības Transporta infrastruktūras komisiju, kura ieklausīsies liepājnieku viedokļos un rosinās izmaiņas saistošajos noteikumos!