Koncertzāles "Lielais dzintars" vizuālās identitātes veidošana uzticēta radošās aģentūras "F&S" pārstāvjiem māksliniekam Krišam Salmanim un tulkotājam Ingum Jostam.

Par to trešdien, prezentējot topošās koncertzāles logotipu, žurnālistus informēja SIA "Lielais dzintars" valdes loceklis Ints Dālderis, raksta LETA.

"Tā kā koncertzāle būs orientēta uz izcilību, vizuālās identitātes izstrādāšanu piedāvājām Salmanim – ar šo mākslinieku jau pirms tam ir bijusi laba sadarbība, turklāt viņš pārstāvējis Latviju Venēcijas mākslas biennālē, tālab nav jautājumu par viņa izstrādāto darbu kvalitāti," norādīja Dālderis.

Logotipā ir atainotas oranžas nošu līnijas, kas ieliektas atbilstoši topošās koncertzāles arhitektoniskajai formai – otrādi apvērstai trapecei.

Kā žurnālistiem pastāstīja Josts, izstrādājot logotipu, mākslinieki vizuāli pētījuši dažādas ikoniskas būves, kas kļuvušas par kādas valsts, pilsētas vai vietas simbolu, un šo būvju spēju piesaistīt vietai apmeklētājus, piemēram, Ēģiptes piramīdas, Sidnejas opera, Gulgenheima muzejs Bilbao. "Rīgā būs jaunā Latvijas Nacionālā bibliotēka, bet Liepājā – "Lielais dzintars", kas kļūs par zīmi ne vien Liepājā, bet arī plašākā mērogā," norādīja Josts.

Viņš pastāstīja, ka sākotnēji bijusi iecere logotipa formu piesaistīt tādiem simboliskiem veidojumiem kā, piemēram, nots un karogs, bet pēcāk mākslinieki pievērsušies abstraktākām zīmēm.

Noritējušas diskusijas par dzintara iekļaušanu vizuālajā identitātē, jo šķita, ka Latvijā dzintara ir daudz, un tas ir visur. Taču pēc palūkošanās uz to no cita rakursa, logo izstrādātāji nosprieduši, ka dzintars ir starptautiski atpazīstams un konvertējams, un, ja jau pastāv kaut kas tik saprotams, nav nepieciešamības izdomāt ko jaunu. Tikusi apdomāta ideja par dzintaru kā magnētu, kas pievelk idejas.

Taču mākslinieki palikuši pie ieceres savienot koncertzāli ar nošu līnijām, jo šķitis būtiski iekļaut ēkas siluetu – nevis robustu, bet tādu, kas tuvāks reāli vidē redzamajam. Tālab piecas nošu līnijas, kas veido siluetu, ir ieliektas, nevis taisnas.

Logotips figurēs SIA "Lielais dzintars" veiktajās mārketinga aktivitātēs. Tā pirmais izmantojums ir uz afišām par koncertciklu ""Lielo dzintaru" gaidot", kas Kurzemes pilsētās izskanēs no 18.marta.

Topošās koncertzāles producente Baiba Bože sacīja, ka tiekot strādāts ne vien pie logotipa kā vizuālās identitātes simbola, bet arī pie mājaslapas, ko iecerēts prezentēt tuvākā mēneša laikā.

Kā aģentūrai LETA pastāstīja Bože, vizuālās identitātes izstrāde ilgusi apmēram mēnesi. To, cik vizuālās identitātes veidošana izmaksājusi, viņa atklāt nevēlējās, vien norādīja, ka tas noticis, "atbildīgi saimniekojot ar Liepājas pašvaldības līdzekļiem" un "summa ir atbilstoša kvalitātei".

Vizuālo identitāti veidojusi radošā aģentūra "F&S" jeb "Frank&Stein", kas uz pusēm pieder Salmanim un Jostam.

Kā ziņots, Liepājas koncertzāles "Lielais dzintars" būvniecību plānots pabeigt 2015.gadā.

Koncertzāle tiek būvēta Liepājā, Radio ielā 8. Būves kopējā platība atbilstoši tehniskajam projektam ir 14 126 kvadrātmetri, ēkā būs astoņi stāvi. Lielajā koncertzālē paredzētas 1080 skatītāju vietas, bet kamerzālē – 200 vietas. Tās būvniecības, būvuzraudzības un autoruzraudzības izmaksas, neskaitot pievienotās vērtības nodokli, ir 30,17 miljoni eiro, no kuriem puse ir Eiropas Savienības fondu līdzfinansējums.

Autoruzraudzības līgums tika parakstīts ar austriešu arhitektu Folkeru Gīnki, savukārt līgums par būvniecības darbiem – ar uzņēmumu "Merks".