Restorāns un bārs "MO Liepāja", kurš bija pirmais Juliannas pagalma iemītnieks, sekmīgi aizvadījis ne tikai "Restorānu nedēļu", bet arī savu pirmo darbības gadu Liepājā.
Restorāns un bārs "MO Liepāja", kurš atrodas Juliannas pagalmā, Friča Brīvzemnieka iela 7, durvis vēra tieši pirms gada – 17.decembrī.
Rīdzinieki Liepājā
Šajā laikā rīdziniekiem, jo gan viens no īpašniekiem – Elīna Zālīte – un uzņēmuma valdes loceklis, FK "Liepāja" līdzīpašnieks Olafs Saulriets, gan restorāna komandas pamatsastāvs nāk no Rīgas, izdevies iedzīvoties Liepājā un pārliecināt liepājniekus, ka ir te uz palikšanu.
Vienīgās izmaiņas, kas notikušas, ir daļēja īpašnieku maiņa – no savas daļas atteicies Mārtiņš Porziņģis, kurš galvenokārt laiku pavada ASV pie brāļa, nevis Liepājā, savukārt par līdzīpašnieku kļuvis Ainars Kreics, kuram kopā ar Saulrietu pieder arī FK "Liepāja". Kreics uzņēmuma valdē iesaistījis meitu Lieni.
"Lienei vairāk ir interese par restorānu biznesu, tāpēc arī pirms gada nopirkām moteli "Nīcava", ko viņa pārvalda. Taču ziemā tur ir patukšs. Man savukārt jau kādu laiku ir pastiprināta interese par vīniem, tad nu izdomāju, ka to, ko esmu izzinājis, varētu realizēt caur mazu hobiju, proti, veidoju "Nīcavas" vīna karti. Bet, tā kā "Nīcava" ir samērā neliela, turklāt ir šī sezonalitāte, palika brīvs laiks. Šis piedāvājums nāca īstā laikā."
Patlaban Ainars Kreics kopā ar bāra pārzini Juri Budņikovu strādājot arī pie "MO" jaunās vīna kartes.
Starp citu, tieši Juris pavisam nesenā pagātnē piedalījās starptautiskā bārmeņu konkursā "World Class", kurā iekļuva labāko vidū, kas turpinās cīnīties pasaules vadošo bārmeņu konkurencē!
Jau labāko sarakstā
Arī pavisam nesen – novembra nogalē – restorāna kolektīvs uzzināja, ka "MO Liepāja" iekļauts ekskluzīvajā "White Guide Nordic" labāko Baltijas restorānu sarakstā, kurā kopumā novērtēti 160 Baltijas valstu restorāni. Šī ir pirmā reize, kad "White Guide Nordic" iekļuvis kāds restorāns no Liepājas!
"Tas ir ļoti patīkams un vērā ņemams novērtējums mūsu darbam," savu gandarījumu neslēpj Saulriets.
Bet arī tas vēl nav viss – Ainars Kreics rāda ķieģeļa biezuma grāmatu, ko nesen pircis Holandē, un kas saucas "Where Chefs Eat". Tajā vairāk nekā 600 pasaulē vadošie šefpavāri nosauc savas iecienītākās ēstuves. Kā vienīgais Latvijas eksperts līdzdarbojies Mārtiņš Rītiņš, kurš ieteicis trīs četrus Latvijas restorānus, tostarp Rīgas "Koya", kurā par šefpavāri tobrīd (katalogs izdots 2013.gadā) strādāja "MO Liepāja" virtuves "šefs" Jolanta Bula.
"Jolantai ļoti nepatīk publicitāte, tāpēc viņas vārds nav tik plaši pazīstams, bet, lūk, nozares profesionāļi viņu augstu vērtē," piebilst Saulriets. "Ne velti gada laikā mūs pamanījuši un te pabijuši vadošie Rīgas pavāri – Raimonds Zommers, Māris Jansons un citi.
Slīpē ēdienkarti
Tas nozīmē, ka ar virtuvi šajā restorānā viss ir kārtībā, bet ēdienkarte joprojām tiekot slīpēta.
"Uzsākot šo biznesu, neviens no mums nebija vietējais, bet katrā vietā ir sava specifika. Tāpēc joprojām vērtējam savu auditoriju un pielāgojam ēdienus, dzērienus, cenu politiku. Ja Rīgā var atļauties mainīt ēdienkarti divreiz gadā, tad skaidrs, ka šeit tā jāmaina biežāk, jo pilsēta tomēr ir maza, un cilvēki, kas pie mums nāk, nāk biežāk. Nedrīkstam riskēt apnikt."
Protams, Liepāja ir tūristu pilsēta, un apmēram puse "MO" apmeklētāju ir iebraucēji, atzīst Saulriets.
Gada laikā restorāns un bārs ir papildinājies ar maizes ceptuvi – "MO Maize", kā to jau paguvuši nodēvēt klienti, durvis vēra nesen.
"Pirms mēneša pie mums sāka strādāt ļoti labs konditors, liepājnieks, kurš bija aizbraucis uz Rīgu un strādājis tiešām top restorānos, kā "Bibliotēka Nr.1", "32.augusts". Taču viņš vēlējās atgriezties, un tagad Aleksandrs Šelajevs ir pie mums, un mēs esam ļoti ļoti priecīgi par to, jo tas ir cilvēks, kas fanātiski mīl savu darbu!"
Un arī tas nav viss, liepājnieki droši vien pamanīja askētisko, balto vasaras kafejnīcu "OMM" pludmalē, kas, piedāvājot arī bezalkoholiskus kokteiļus, pludmales volejbolu un tenisu, vairāk bija orientēta uz veselīgām dienas izklaidēm, nevis nakts dzīvi.
Sarunas nobeigumā abi, gan "MO" līdzīpašnieks, gan valdes loceklis, ir vienisprāt, ka restorānu biznesā strādā tikai tie cilvēki, kas patiešām mīl šo darbu un skatās uz to pavisam savādāk, jo ieguldot līdzvērtīgu naudas summu citā biznesā, nopelnīt varētu daudz vairāk.
"Tas ir sajūtu bizness. Kāpēc tad cilvēki nāk uz restorānu? Viņi vēlas saņemt sajūtas, ko dod ēdiens, interjers, mūzika," saka Saulriets.
"Tas ir arī labi "skrienošs" uzņēmums, kā saka angļi, jeb uzņēmums, kas attīstās, lai arī peļņa ir neliela. Bet gada laikā te ir radīta vide, kas pievelk cilvēkus, kas te brauc pat no citurienes," piebilst Kreics.