Civilās aviācijas aģentūra (CAA) pirmdien nolēmusi sertificēt Liepājas lidostu komerclidojumiem, tādējādi novēršot Eiropas Savienības (ES) finansējuma zaudēšanas risku.

CAA direktors Māris Gorodcovs aģentūrai LETA sacīja, ka aģentūra nolēmusi sertificēt Liepājas lidostu komerclidojumiem, un pateicās procesā iesaistītajām pusēm – "Latvijas Gaisa satiksmei", SIA "Aviasabiedrība Liepāja", nacionālajai aviokompānijai "airBaltic", starptautiskajai lidostai "Rīga" – par paveikto darbu, pat ja tas nebija to tiešajos ikdienas pienākumos.

"Izdarīts titānisks darbs ļoti īsos termiņos," uzsvēra Gorodcovs.

Arī "Aviasabiedrības "Liepāja" vadītājs Agris Sprūde aģentūrai LETA pauda, ka pēdējā laikā paveikts liels darbs, lai sakārtotu sertifikācijas saņemšanai nepieciešamos jautājumus, un pagājušajā nedēļā lidostā bija Civilās aviācijas aģentūras gala audits.

Vienlaikus viņš pastāstīja, ka pēc sertifikācijas saņemšanas sarunas ar aviokompānijām par potenciālo sadarbību jau būs citā līmenī. Ziemas lidojumu sezonā vēl nekādi jaunumi nav gaidāmi, taču nākamajā pavasara–vasaras sezonā varētu jau sākties konkrēta darbība.

Sarunas patlaban notiekot ar Latvijas nacionālo aviokompāniju "airBalic", taču citas lidsabiedrības, ar kurām tiek diskutēts par sadarbību, Sprūde nevēlējās atklāt, kamēr nav noslēgti līgumi.

Satiksmes ministrs Uldis Augulis iepriekš norādījis – ja līdz 20.septembrim Liepājas lidosta nebūs sertificēta komerclidojumiem, tiks zaudēts ES finansējums.

Aģentūra LETA jau rakstīja, ka 2015.gada oktobrī noslēdzās Liepājas lidostas rekonstrukcijas darbi. Liepājas lidostā izbūvēts jauns skrejceļa segums, nostiprināta lidjosla, atjaunots un paplašināts manevrēšanas ceļa segums, kā arī atjaunots lidmašīnu perons un stāvvietas.

Kopējās ES Kohēzijas fonda līdzfinansētā projekta "Liepājas starptautiskās lidostas attīstība" izmaksas bija 9,27 miljoni eiro, tostarp Kohēzijas fonda finansējums – 7,8 miljoni eiro.