Panākt, lai Jūsu mājaslapa ieņem augstu vietu Google meklēšanas rezultātos, nav viegls uzdevums. Ir jāņem vērā daudzi ranga faktori, un Jums ir jāoptimizē sava vietne atbilstoši tiem visiem. Turklāt Jums vienmēr ir jādomā arī par to, kā pārspēt konkurentus.

Galu galā Jūs diez vai esat vienīgais uzņēmums, kas cīnās par pozīcijām meklētājprogrammās. Pat ja Jūsu SEO ir labs, arī pēc SEO audita, Jūsu konkurenti joprojām var Jūs apsteigt. Tātad, kā Jūs varat noskaidrot, cik labi Jūsu mājaslapai veicas salīdzinājumā ar konkurentiem?

Atbilde ir - varat izmantot domēna autoritātes pārbaudes programmu. Zinot savu domēna autoritāti, var iegūt priekšstatu par to, kā Jums veicas salīdzinājumā ar konkurentiem meklēšanas rezultātos, bet kas ir domēna autoritāte un kādus rīkus varat izmantot, lai to pārbaudītu?

Kas ir domēna autoritāte?

Jēdzienu "domēna autoritāte" var definēt dažādi. Vispārīgi runājot, domēna autoritāte - saukta arī par vietnes autoritāti vai lapas autoritāti, ja to piemēro atsevišķām lapām - attiecas uz domēna vispārējo spēku, proti, tā spēju ieņemt augstu pozīciju meklēšanas rezultātos.

Tomēr otra "domēna autoritātes" nozīme attiecas uz īpašu metriku (datu kvantitatīvs mērījums), ko izstrādājusi Moz - SEO programmatūra. Faktiski ar domēna autoritātes metriku mēra, cik ticams, ka attiecīgais domēns parādīsies meklēšanas rezultātos salīdzinājumā ar tā konkurentiem.

Kāpēc tīmekļa vietnes autoritātei ir nozīme?

Iespējams, neesat pārliecināts, kāpēc domēna autoritāte ir tik svarīga. Atbilde ir tāda, ka tā sniedz Jums jaunu skatījumu uz Jūsu SEO centieniem, kas nav pieejams citiem pārbaužu veidiem.

Lielākā daļa SEO programmu aplūko, kāda ir Jūsu vietnes pozīcija attiecībā pret Google klasifikācijas faktoriem. Tie norāda, ko Jūs varētu darīt, lai kopumā iegūtu augstāku pozīciju. Tomēr šie rīki bieži vien neņem vērā, kāda ir Jūsu pozīcija attiecībā pret konkurentiem. Kā jau iepriekš tika teikts, Jums var būt izcils SEO, bet rezultāti joprojām atpaliek no Jūsu konkurentu rezultātiem.

Domēna autoritātes pārbaudes rīks ļauj Jums redzēt, vai esat priekšā vai aiz borta. Varbūt Jūs domājāt, ka Jums klājas labi, tikai tad redzat, ka Jūsu konkurentiem klājas vēl labāk. Šīs atziņas palīdz Jums saprast vai ir vēl vairāk jāstrādā pie savas SEO optimizācijas.

Turklāt, ja Jums ir grūtības piesaistīt klientus un panākt konversijas, Jūsu domēna autoritātes pārbaude var palīdzēt saprast, kāpēc klienti dodas pie konkurentiem.

Labākie domēna autoritātes pārbaudītāji, kurus vajadzētu izmēģināt

Tagad Jūs noteikti vēlaties noskaidrot, kāda ir Jūsu vietnes autoritāte, lai spētu noteikt, kādā situācijā atrodaties. Ja tas tā ir, iespējams, Jūs domājat, kuru domēna autoritātes pārbaudes programmu Jums vajadzētu izmantot.

Lūk, trīs labākie domēna autoritātes pārbaudītāji!

   1. Moz

Tā kā Moz sākotnēji izstrādāja domēna autoritātes metriku, ir tikai likumsakarīgi, ka viņi šajā sarakstā ieņem pirmo vietu. Moz domēna autoritātes pārbaudītājs ir pieejams bez maksas - ievadiet savas vietnes domēna nosaukumu un noklikšķiniet uz "analizēt domēnu".

Jūs saņemsiet pilnu ziņojumu par Jūsu vietnes domēna autoritāti. Papildus domēna pamatvērtējumam ziņojumā ir iekļauta vērtīga informācija, piemēram:
• top lapas, pamatojoties uz lapas autoritāti;
• labākie saišu domēni;
• galvenie atslēgvārdi pēc ranga pozīcijas;
• Top Featured snippets (jaunie pirmās vietas rezultāti);
• atslēgvārdu ranžēšanas sadalījums;
• Un vēl vairāk!

Izmantojot šo informāciju, varat iegūt visaptverošu priekšstatu par to, kāda ir Jūsu vietnes pozīcija Google reitingā.

   2. Ahrefs


Viens no uzticamākajiem un visplašāk izmantotajiem rīkiem, lai sekotu līdzi pozīcijām, ir Ahrefs. Ahrefs domēna autoritātes pārbaudītāja visvienkāršākā versija ir pieejama bez maksas. Tas Jums piešķirs domēna novērtējumu, ko sauc par domēna reitingu, pamatojoties tikai uz Jūsu vietnes atpakaļsaišu profilu.

Papildus tam bezmaksas rīks nesniedz daudz informācijas, tāpēc tas ir daudz sliktāks par Moz rīku. Tomēr Ahrefs maksas versija ir gluži pretēja. Ar to var ne tikai noskaidrot, kāda ir Jūsu domēna autoritāte, bet arī sniegt detalizētākus pārskatus par to, kur Jūsu lapas ierindojas, un kuras lapas laika gaitā pārvietojas uz augšu vai uz leju.

   3. Semrush

Semrush domēna autoritātes pārbaudītājs sniedz ļoti līdzīgu informāciju kā Moz rīks. Tas sniegs jums ieskatu par Jūsu domēna redzamību tiešsaistē, izaugsmes iespējām laika gaitā un galvenajiem atslēgvārdiem. Tomēr tas nav tik viegli pieejams kā Moz rīks.

Lai piekļūtu Semrush domēna autoritātes pārbaudītājam, Jums ir jāizveido konts viņu vietnē. Varat aizpildīt veidlapu, lai reģistrētos 10 bezmaksas rīka lietošanas reizēm, vai arī samaksāt par pilnu Semrush abonementu. Tāpat kā ar Ahrefs, arī ar pilno programmatūru Jūs saņemsiet daudz citu noderīgu SEO rīku, tostarp konkurentu analīzi un lappušu SEO pārbaudes.

Kā uzlabot domēna autoritātes novērtējumu?

Domēna autoritāte ir atkarīga no vairākiem SEO faktoriem, taču vislielākā uzmanība tiek pievērsta atpakaļsaitēm. To sauc par domēna autoritāti, jo tas ir rādītājs, kas nosaka, cik uzticama vai cienījama ir Jūsu vietne, un nekas neizsaka "cienījama" labāk par atpakaļsaitēm.

Šā iemesla dēļ atgriezenisko saišu iegūšana ir labākais veids, kā palielināt domēna novērtējumu. To var izdarīt, sazinoties ar vietnēm, kuru lapās esat pieminēts Jūs, un iesakot tām izveidot saites uz Jūsu vietni.

Tomēr neveidojiet atpakaļsaites savai vietnei tikai skaita pēc. Mērķējiet uz kvalitāti, nevis kvantitāti - centieties iegūt atpakaļsaites no tīmekļa vietnēm, kas ir gan cienījamas, gan atbilstošas. Tām jābūt labi novērtētām Jūsu nozarē. Turklāt pārliecinieties, ka viss Jūsu lapas SEO ir atbilstošs standartiem, lai neiznīcinātu atpakaļsaišu pozitīvo ietekmi. Kā arī atceraties, ka domēna reitings, ko rāda visi šie rīki ir tīri informatīvi. Google nevienā gadījumā neizmanto trešo partiju rīkus, lai vērtētu, kurā pozīcijā novietot lapu, tādēļ iesakam neieciklēties uz domēna reitingu, bet izmantot to kā informatīvu rādītāju.