Septembrī savu 120. gadskārtu atzīmēja akciju sabiedrība "Liepājas papīrs", jubilejas pasākumos pulcējot darbiniekus, klientus un sadarbības partnerus.

Pateicoties sadarbībai ar vienu no Eiropas vadošajiem pašlīmējošo materiālu ražotājiem, Nīderlandes uzņēmumu "Avery Dennison", uzņēmuma klientiem bija iespēja piedalīties izglītojošā seminārā par jaunākajām uzlīmju izgatavošanā izmantojamo materiālu un līmju tendencēm pasaulē. Tāpat jubilejas viesi apskatīja AS "Liepājas papīrs" ražotni, iepazinās ar tās darbību un apmeklēja koncertzāli "Lielais dzintars".

Jubilejas kulminācija bija svinīgais pasākums un apbalvojuma "Zelta rullis" pasniegšana Liepājas Latviešu biedrības namā. To saņēma gan Ruta Marta Pelnēna, kura uzņēmumā nostrādājusi 44 savas dzīves gadus, gan citi darbinieki, kā arī divi no vairāk nekā 500 klientu loka – SIA "Dimdiņi", kas desmit gadu laikā veikusi simts tūkstoš pasūtījumu, un Dānijas uzņēmums "Get Labels", kurš veicis lielāko pasūtījumu uzņēmuma vēsturē.

AS "Liepājas papīrs" viens no īpašniekiem un ilggadējais prezidents Jānis Vilnītis uzsver, ka tieši cilvēki – darbinieki, klienti un partneri – ir uzņēmuma lielākā vērtība un pamatu pamats.

Runājot par uzņēmuma šodienu, Vilnītis uzsvēra, ka "Liepājas papīrs" ir "viena no zinošākajām, viena no profesionālākajām kompānijām savā jomā Baltijas valstīs un mēs varam samērīties ar ļoti daudziem Eiropas uzņēmumiem, mēs neatpaliekam ne kvalitātē, ne zināšanās, mēs esam vieni no labākajiem".

Pēc Vilnīša teiktā, tas tāpēc, ka uzņēmums pa šiem gadiem ir spējis atrast savu nišu, to jomu, kurā tas var būt stiprs. Nav mazsvarīgas arī rūpes par darbiniekiem un vidi, kurā viņi strādā, tāpat rūpējoties par apkārtējo vidi – ekoloģiski apsaimniekojot atkritumus, nepiesārņojot gaisu.

"Esam uzlikuši sev ļoti augstus standartus, jo citādi nevar. Ja apmierinās ar kaut kādu vidējo rādītāju, tu to ļoti ātri sasniedz, un tad ir jārēķinās ar lielu konkurenci, ar zemām cenām, un vairs nav iespējams nodrošināt labas algas, darbinieku labu apmācību, nevar pirkt dārgas un labas iekārtas un pasaulē labākos materiālus, un ražot kvalitatīvu produktu."

"Liepājas papīram" šobrīd visas šīs iespējas ir, saka Vilnītis, un klienti to novērtē. Tāpat kā to, ka uzņēmums nodrošina pilnu pakalpojumu klāstu – no dizaina izstrādes līdz gatavās produkcijas piegādei klientam. Fleksogrāfijas un digitālā druka, pēcapstrādes iespējas produkcijai, izmantojot dažādas lakas un foliju, ļauj piešķirt produktam luksusa izskatu, un tas īpaši patīk kosmētikas un alkohola produkcijas ražotājiem. "Liepājas papīra" kvalitāti novērtējuši ne vien Latvijā zināmi uzņēmumi, kā "Lielbāta"," Spilva", "Pūre", "Dzintars", "Seal", "Valmiermuiža" u.c., bet arī pasaulē pazīstami uzņēmumi kā "Orkla", "Puratos", "Circle K", "Faberlic".

Šobrīd uzņēmums eksportē 42% savas produkcijas, sākot no Skandināvijas, beidzot ar Dienvidameriku. Tiesa, 2014. gadā "Liepājas papīrs" eksportēja 60% produkcijas, taču tad liela daļas produkcijas tika tirgota Austrumeiropā, pamatā Krievijā un Baltkrievijā.

"Šobrīd uzņēmums Baltkrievijā vairs neko nepārdod, iepriekš bija interesants posms, gadi četri, kad "Liepājas papīrs" iegāja Baltkrievijas tirgū, izveidoja tur ražotni, un savlaicīgi aizgāja, pārdodot ražotni un par nopelnīto naudu nopērkot jaunas iekārtas, piemēram, digitālās drukas iekārtu, un kļūstot par vienu no līderiem Baltijā."

Kā uzsvēra Vilnītis, mērķis paliek atgriezties atpakaļ pie 60% eksporta apjoma, taču vairs ne uz Krievijas rēķina.

"Uzņēmumam ir ļoti labas iestrādes Vācijā, Skandināvijā, un esmu pārliecināts, ka tuvākajos gados šo mērķi sasniegsim."

Pērn "Liepājas papīrs" pārdevis 554 miljonus uzlīmju, šogad cipars būšot lielāks. Pamazām aug arī klientu skaits – vidēji par 10% gadā, un tādu rezultātu Vilnītis sagaida arī šogad.