Lietuvā sākta Palangas apvedceļa būve. Paredzēts, ka astoņus kilometrus garais ceļš ļaus pārvietoties pa autoceļu starp Liepāju un Klaipēdu, neiegriežoties Palangā.

Savukārt pašai kūrortpilsētai apvedceļš sola lielu atvieglojumu, jo kravas mašīnām, kas no Klaipēdas ostas dodas Latvijas virzienā, vairs nevajadzēs braukt caur Palangas centru. Lēsts, ka vasarā, kad Palangā ir karstākā tūrisma sezona, cauri pilsētai izbrauc vairāk nekā 75 000 automašīnu, raksta LETA.

Gandarījumu par to paudis kūrvietas mērs Šarūns Vaitkus, atgādinot, ka arī visa transporta plūsma uz Sventāju šobrīd virzās tieši caur Palangu, nedēļas nogalēs radot nopietnus sastrēgumus pilsētas ielās.

Projekts paredz rekonstruēt vienu līdzšinējo krustojumu un izbūvēt divus jaunus. Uzņēmums "Kauno tiltai" jau sācis pirmos sagatavošanās darbus - pašlaik tiek izcirsti koki un krūmi aptuveni sešu kilometru posmā, kas vedīs caur mežu. Kolīdz laiks atļaus, tiks sākta uzbēruma būve.

Visus ceļa būvdarbus iecerēts pabeigt līdz novembrim, turpmākos mēnešus atvēlot ceļa zīmju izvietošanai un citiem ar satiksmes drošību saistītiem darbiem, lai jau nākamgad maijā lietuvieši pa jauno ceļu varētu nokļūt Palangas lidostā, doties uz Sventāju vai Latviju.

Palangas apvedceļa būve Lietuvā ir pirmais transporta infrastruktūras projekts, kas tiek īstenots pēc valsts un privātās partnerības principa, proti, uzņēmēji tā būvē ieguldīs 125 miljonus litu (36,2 miljonus eiro) un vēl 23 gadus uzraudzīs par saviem līdzekļiem, bet vēlāk to savā ziņā pārņems valsts.