Šajā krustojumā notiekošās avārijas dod liepājniekiem vielu spekulācijām. Meklējam, kas šajā vietā rada briesmas, un šoreiz piedāvājam Arņa Jekstes viedokli.

Pirms dažām nedēļām, 6.janvārī, kārtējo reizi notika avārija Robežu un Uliha ielas krustojumā. Nevarētu teikt, ka avārijas šajā vietā notiktu biežāk nekā citur, bet ierasti cieš krustojuma malās esošās ēkas, un, tā kā šī vieta ir daudzu liepājnieku ikdienas maršrutā, tāpat pa to kursē sabiedriskais transports, tad katra avārija krustojumā uz brīdi aptur vai padara gausāku satiksmi. Pēc avārijām no liepājniekiem var dzirdēt dažādus secinājumus, sākot ar "nevajag skriet kā nenormāliem" un beidzot pat ar lāsta piedēvēšanu konkrētajam krustojumam. Portāls skaidroja, kā tad ir patiesībā, vai avārijām pamatā ir kādi racionāli iemesli, un jautāja viedokli ar ceļu satiksmi saistītiem liepājniekiem. Šodien iepazīstinām ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Liepājas nodaļas priekšnieka vietnieka Arņa Jekstes pārdomām un ieteikumiem.

Kā Arnis Jekste pastāstīja portālam, šis krustojums patiešām ir bīstamāks nekā vairums citu. Viens no iemesliem ir krustojuma sliktā pārredzamība: "Braucot pa Robeža ielu, lai šķērsotu Uliha ielu un otrādi (braucot pa Uliha ielu, lai šķērsotu Robežu ielu) krustojuma pārredzamība ļoti maza. Aizsegs ir visos četros krustojuma punktos, trijos punktos tās ir ēkas un vienā punktā žogs. Mazs krustojums, kur pirms tā šķērsošanas pārlūkošana uz sāniem ļoti ierobežota, līdz ar to, ja braucat pie atļaujošā luksofora signāla un to darāt ar ātrumu 30 – 50 kilometri stundā, satiksmi pārlūkot un pārliecināties par krustojuma drošu šķērsošanu pirms nokļūšanas uz Uliha ielu praktiski nav iespējams. Jāpaļaujas tikai uz to, ka pa Uliha ielu braucošie ievēro aizliedzošo luksofora signālu. Tāpat ir arī braucot pa Uliha ielu, pirms šķērsot Robežu ielu". Otrs iemesls, pēc Jekstes domām, ir ļoti tuvu pie krustojuma esošās sabiedriskā transporta pieturvietas. Autovadītāji nereti apdzen pieturā esošu autobusu (vai autobusu, kas vēl nav iegriezies pieturā) un, tālāk braucot, uzreiz nepamana aizliedzošo signālu luksoforā.

Arī iepriekš ir domāts par drošības veicināšanu šajā krustojumā, norāda Arnis Jekste: "No infrastruktūras viedokļa daudz kas ir jau darīts, lai šo krustojumu padarītu drošāku, tas no neregulējama ir izveidots par regulējamu. Satiksmes organizētāji ir arī pagarinājuši aizliedzošā signāla ilgumu krustojumā – kad visos virzienos ir sarkanais signāls – lai nebūtu situācijas, ka kāds uzsāk šķērsot krustojumu, pirms kāds cits vēl nav pabeidzis to darīt. Ja luksoforā deg dzeltenais signāls vai tas nedarbojas, pirms šķērsot Uliha ielu no Robežu ielas ir “STOP" zīmes, kas uzliek par pienākumu vadītājam pilnībā apturēt transportlīdzekli un pārliecināties par drošību, pirms šķērsot vai izbraukt uz Uliha ielas no Robežu ielas". Tomēr viņam ir vēl daži ieteikumi par to, kas būtu darāms, lai satiksme kļūtu vēl drošāka. Pirmkārt, būtu nepieciešams atvirzīt sabiedriskā transporta pieturas tālāk no Robežu ielas. Otrkārt, Uliha ielas posmā no Arnolda līdz Robežu un no Kalēju līdz Robežu ielai atdalīt pretējās braukšanas joslas, ceļam pa vidu novelkot nepārtraukto līniju (horizontālais 920.ceļa apzīmējums), lai transportlīdzekļi šajā ceļa posmā neveiktu apdzīšanu un autobusa apbraukšanu, kad tas iebraucis pieturā izlaist vai uzņemt pasažierus.

Tā kā Arnim Jekstem arī pašam vairākas reizes dienā sanāk šķērsot šo krustojumu, viņš ir novērojis, ka arī paši autovadītāji veicina bīstamas situācijas: "Joprojām, pirms pārbraukt Uliha ielu, redzu, ka kāds, kurš brauc pa Uliha ielu, to šķērso pie aizliedzošā (sarkanā) luksofora signāla! Līdz ar to, kad uzsāku šķērsot Uliha ielu pie zaļā luksofora signāla, to daru piesardzīgi un pārlūkoju vai kāds pa Uliha ielu braucošais to necenšas darīt pie sarkanā signāla".

Saskaņā ar informāciju, ko policija sniegusi pēc avārijām, pēdējās divas (2016.gada 2.martā un šogad 6.janvārī) notikušas tieši tādēļ, ka autovadītājas šķērsojušas krustojumu pie aizliedzošā signāla. Par laimi, neviens no automašīnās esošajiem cilvēkiem smagi necieta, toties 2016.gadā diezgan pamatīgi tika bojāta Uliha ielas 94.nama siena. Savukārt 2011.gadā ielas pretējā pusē Uliha ielas 115.nams bija pamatīgi jaremontē, jo, pēc tam kad automašīna ietriecās mājā, tā aizdegās.

"Esiet piesardzīgi, pirms pārbraukt krustojumu, samaziniet ātrumu par kādiem 5 – 10 km/h un pārlūkojiet krustojumu arī tad, ja to pārbraucat pie zaļa luksofora signāla. Un, piedaloties ceļu satiksmē, centieties būt šajā procesā par 90 – 100 procentiem un necentieties, vadot transportlīdzekli, paralēli risināt citas lietas un jautājumus, jo katra papildus lieta, ko paralēli darīsiet, atņems jūsu uzmanību ceļam. Uzmanības trūkums satiksmē var būt par iemeslu negadījumam!" atgādina Jekste, un novēl autovadītājiem drošu ceļu.

Turpinot šķetināt Robežu un Uliha ielas krustojuma problēmu un iespējamos risinājumus, publicēsim arī citus viedokļus par šo vietu.