Jau rakstījām par regulāri novēroto piesārņojumu Karostas kanālā, kurā viens no Reģionālās vides pārvaldes aizdomās turētajiem ir arī uzņēmums “DG Termināls”, kas to kategoriski noliedz.

Iepriekš jau uzņēmuma izpilddirektors Imants Vismins portālam izklāstīja savu skaidrojumu, noliedzot “DG Termināls” vainu. Tagad esam saņēmuši arī oficiālu atbildi no uzņēmuma. Tajā teikts:

"Sakarā ar jūsu jautājumu par pazemes rezervuāra apsaimniekošanu un sūdzībām par periodiski novēroto naftas produktu klātbūtni Karostas kanālā LSEZ SIA „DG Termināls” vēlas paskaidrot, ka pazemes rezervuārs, kas atrodas kopš š.g. maija LSEZ SIA „DG Terminālam” nomā nodotajā teritorijā, ilgus gadus (kopš padomju armijas aiziešanas) netika izmantots.

Lai šo rezervuāru demontētu, ir nepieciešams to atbrīvot no naftas produktu atlikumiem. Uz doto brīdi ir izsūknēta un nodota utilizēšanai lielākā daļa produkta (šķidrā daļa) un šim mērķim jau iztērēti vairāk nekā 32 000 Ls, no kuriem lielāko izmaksu daļu sastāda izsūknētā produkta nodošana utilizācijai.

Pašreiz rezervuārā palikušas tikai biezās naftas produktu nogulsnes, kuru likvidācijā arī plānots ieguldīt ievērojumus līdzekļus. Rezervuāra attīrīšanu no biezajām nogulsnēm plānojam uzsākt ar 2013.gada 1.novembri un pabeigt līdz 2014.gada 1.janvārim.

Lai veiktu tālāku attīrīšanu, nepieciešams daļēji demontēt rezervuāra jumtu. Tāpēc attīrīšanas darbiem piemērotāki ir vēsāki laika apstākļi, jo tā samazināsim izgarojumus no naftas produktiem.

Runājot par sūdzībām, kas periodiski tiek saņemtas par Karostas kanālā novērotajiem naftas produktu plankumiem, varam atbildēt, ka tam varētu būt vairāki iemesli.

Naftas produktu plankumi var tikt novēroti gadījumā, ja kuģu dzenskrūves radītās straumes rezultātā tiek izkustināta kanāla grunts, kuras vēsturiskais piesārņojums satur arī ar naftas produktus. Tādējādi izkustinātājā gruntī esošie naftas produkti uz laiku uzpeld ūdens virspusē, bet pēc laika atkal nogulsnējas gruntī. Ceram, ka pēc plānotās kanāla grunts virskārtas noņemšanas, tas turpmāk nenotiks.

Laika apstākļu ietekmē notiekošās kanāla ūdens līmeņa svārstības rada ietekmi uz gruntsūdeņu plūsmu (Karostas kanāla virzienā un otrādi), kuras dēļ kanālā arī var parādīties no gruntsūdeņiem izplūdušo naftas produktu plankumi. Ja tiek novērots gruntsūdens līmeņa svārstību radītais piesārņojums, LSEZ „DG Termināls” veic piesārņojuma ierobežošanas darbības, gar krasta līniju izliekot produktu absorbējošās aizsargbonas. Kopš 2002.gada uzņēmums iznomātajā teritorijā veic gruntsūdeņu kvalitātes novērošanu, specializēta laboratorija regulāri veic 14 kontrolakās esošo gruntsūdeņu kvalitātes analīzes un rezultātus nodod Valsts vides dienestam un reģionālajai vides pārvaldei.

Mūsu uzņēmuma darbības laikā nav notikušas avārijas, kuru rezultātā pārkraujamie naftas produkti  varētu būt nonākuši Karostas kanāla ūdenī."