Turpinot tematu par Liepājas bruģi, portāls irliepaja.lv vaicāja Komunālajai pārvaldei, kur pēdējā gada laikā, remontējot, labiekārtojot, būvējot, izmantoti apaļā un, jo īpaši, kaltā bruģa krājumi, kas ir pārvaldes rīcībā. Tāpat vaicājām, kur tuvākajā laikā plānots izmantot bruģi.

Pēc Komunālās pārvaldes sabiedrisko attiecību speciālista Aigara Štāla teiktā, vēsturisko kalto bruģi izmanto, lai veidotu brauktuvju apmales, līnijas, joslas, nobrauktuvju pieslēgumus un citus ceļa elementus.



"Nav tā, ka visa brauktuve tiek ieklāta tikai ar kalto bruģi. Agrāk Liepājā parasti izmantots apaļā akmens bruģis."



Šogad pārvalde plāno bruģa segumu izmantot, atjaunojot Bāriņu ielu – no policijas pārvaldes virzienā uz Baznīcas ielas pusi.

"Par citām ielām vēl nav konkrēti lēmumi, bet ielu uzturēšanas ietvaros tiks atjaunots bruģa segums vietās, kur tas ir bojāts".

Pērn, pēc pārvaldes sniegtās informācijas, bruģis ieklāts Ezera ielā – pārbruģēts brauktuves segums starp Bārtas ielu un Bernātu ielu, tur daļēji izmantots arī kaltais bruģis; nobruģēta Enkuru iela, kas līdz tam bija neliela smilšaina josla; pārbruģēts arī neliels posms Jaunajā ielā – no Bāriņu ielas līdz Mārtiņa ielai; kā arī Baznīcas ielā, kur daļēji izmantots kaltais bruģis.



Bruģis ieklāts nelielā posmā Bāriņu ielā – pie Kārļa Zāles laukuma, pretī Valsts policijas ēkai, kur bruģī izveidota arī gājēju pāreja. Šeit pamatā izmantots kaltais bruģis.

Iepriekš bruģakmens, gan kaltais, gan apaļais, izmantots arī Kapsēdes ielas, Grīzupes ielas, Lielās ielas posma un Tramvaja tilta pārbūves projektos, kā arī Vecajā ostmalā – virzienā uz ezeru. Vecajā ostmalā arī nostiprināta krastmala ar metāla sietu gabioniem, kas pildīti ar dabisko akmeni.



Vaicāts, vai arī Kārļa Zāles laukuma pārbūves projektā paredzēts bruģa segums, Štāls atbild:

"Bruģēšana būs vēlreiz Bāriņu ielas posmā – no Valsts policijas ēkas līdz krustojumam ar Ādu ielu un K. Zāles laukumu.  Citur Zāles laukumā brauktuves daļā būs asfalta segums vai betona bruģa segums. Gar "Libavu" paredzēts izbūvēt gājēju ietvi un veloceļu, kas no brauktuves būs atdalīti ar laukakmens bruģa joslu. Dabiskais bruģakmens kā dekoratīvs un māksliniecisks elements, šķiet, būs arī skvērā pie Kārļa Zāles pieminekļa un zaļajā atpūtas teritorijā gar kanālu aiz "Libavas" uz Jaunā tilta un ezera pusi."

Domes Attīstības pārvaldes projektu vadītāja Anna Rokjāne precizē Štāla sacīto, norādot, ka " laukakmeņu bruģa segumu paredzēts likt kā vizuāli atdalošo joslu starp ceļa brauktuves daļu un velosipēdistu kustības joslu visā K. Zāles laukuma garumā. Apgalvojumu, ka "Dabiskais bruģakmens kā dekoratīvs un māksliniecisks elements būs arī skvērā pie Kārļa Zāles pieminekļa" nevaru apstiprināt. Krastmalas stiprinājums tiks veidots slīpumā, un uz tā tiks krauti laukakmeņi posmā no "Libavas" līdz Jaunajam tiltam. Savukārt visu Bāriņu ielas posmu no Ādas ielas līdz Valsts policijai netiek plānots pārbruģēt, tikai tik daudz, ja būs nepieciešams pārvilt kādu inženierkomunikāciju".