Domes un Izglītības pārvaldes amatpersonas un pat skolas direktore Inese Ferstere ir pārsteigtas par 7.vidusskolas katastrofāli sliktajiem eksāmenu rezultātiem.

Šogad vidusskolas centralizētajos eksāmenos 7.vidusskola pēkšņi uzrādījusi vissliktākos rezultātus pilsētā, „izkonkurējot” pat tradicionāli pēdējās vietas ieguvēju – vakarskolu.

Ja vēl 2011.gadā 50,2% 7.vidusskolas audzēkņu spēja nokārtot eksāmenus A, B, C līmenī, tad 2012.gadā jau vairs tikai 20,6%! Tie ir paši sliktākie rezultāti Liepājā. Piemēram, vakarskolā 2011.gadā 17,2% audzēkņu bija nokārtojuši eksāmenus A, B, C līmenī, bet šogad – 25,4%.

Kā atzina domes priekšsēdētāja vietniece Silva Golde, priecīgs pārsteigums bijis 10.vidusskolas rezultāts, kas ir otrs labākais aiz Liepājas Valsts 1.ģimnāzijas. Taču tikpat liels pārsteigums bijis arī 7.vidusskolas rezultāts. „Tas ir satraucošs skaitlis, tāda vērtējuma līdz šim Liepājas vidusskolās nav bijis,” secināja Golde.

Domes priekšsēdētāja vietniece solīja rūpīgi izvērtēt situāciju. „Būs īpaša saruna ar skolas vadību par to, vai viss iespējamais bija izdarīts un vai šāds rezultāts bija prognozējams.”

Golde arī atzina, ka tik katastrofāls vienas skolas rezultāts slikti ietekmē kopīgo Liepājas rezultātu.

Pārsteigta par 7.vidusskolu bijusi arī Izglītības pārvaldes vadītāja Ludmila Molčanova, jo līdz šim šajā skolā bijis „stabils līmenis”. Kā vienu no iemesliem viņa minēja to, ka šogad latviešu valodas eksamēns notika pēc citiem principiem. „Taču tas var būt tikai viens no iemesliem, jo arī citās skolās šis eksāmens norisinājās tāpat.”

Skolas direktore Inese Ferstere, kura, starp citu, vada arī Liepājas skolu direktoru metodisko apvienību, portālam atzina, ka arī viņai un skolotājiem šāds rezultāts esot bijis „liels pārsteigums”.

„Manuprāt, audzēkņiem vienkārši nepaveicās – šogad pirmo reizi latviešu valodas eksāmenā nebija mutiskās daļas. Varbūt skolēni bija pārāk ambiciozi, pašpārliecināti, savukārt skolotāji nebija metodiski piestrādājuši.”

29.augustā paredzēta skolas pedagoģiskās padomes sēde, kad negaidītais eksāmenu rezultāts un tā iespējamie iemesli tikšot „nopietni, pamatīgi analizēti”.

Tomēr Ferstere neslēpa, ka ir „priecīga, jo visi audzēkņi eksāmenus tomēr ir nokārtojuši”.