Otrdien, 3.jūnijā Liepājā bija ieradušies 26 Rīgas skolu sociālie pedagogi, lai dalītos pieredzē un iepazītos ar Liepājas kolēģu darbu un ikdienas problēmām.

Tikšanās notika Raiņa 6.vidusskolā Izglītības pārvaldes speciālistes bērnu tiesību jautājumos Daces Liepas vadībā. Sociālos pedagogus laipni uzņēma Raiņas 6.vidusskolas direktors Kārlis Strautiņš ar savu komandu.

Kārlis Strautiņš iepazīstināja viesus ar skolas darbību, kā arī pastāstīja par lielākajām pārmaiņām pēdējo divu gadu laikā, kas saistās ar plašu inovāciju, jauninājumu ieviešanu gan skolas administratīvajā darbībā, gan mācību procesā. Pusotra gada laikā reorganizēta vērtēšanas sistēma, stundu skaits, mācību process. Kā minēja Kārlis Strautiņš, šo reformu mērķis bija transformēt fizisko vides telpu, t.i. mainīt izglītības telpu, kurā atrodas skolēni.

Skolas sociālā pedagoģe Iveta Reinfelde dalījās savā darba pieredzē par to, ko ieguvusi gan Liepājas Raiņa 6. vidusskolā, gan Liepājas vakara (maiņu) vidusskolā, kur saskārusies ar dažādām problēmsituācijām un iesaistījusies to risināšanā. Galvenās problēmsituācijas, par kurām izvērtās plašākas diskusijas un pieredzes apmaiņa, saistījās ar tā dēvētajiem „rūpju bērniem” – stundu kavētājiem, īslaicīgās vai nopietnās problēmās iekļuvušiem, kā arī dažādu sociālo spiedienu pakļautiem jauniešiem.

Raiņa 6. vidusskolas direktors arī piemetināja, ka šī pieredzes apmaiņa ir svarīga tāpēc, ka  sociālie pedagogi ir vieni no tiem cilvēkiem, kas spēj mainīt ne tikai skolēnu domāšanu, bet arī veicināt pārmaiņas mācību vidē. Kā vienu no iespējamiem plāniem viņš minēja sadarbību ar sabiedrisko organizāciju „Radošuma pils”, kur jau notiek aktīva plānošana par koučinga – uz personības attīstību balstītas programmas izstrādi un ieviešanu pedagogu darba praksē.

Tikšanās noslēdzās ar katra viesa pārdomām par dzirdēto. Uzslavas un veiksmes vēlējumus saņēma arī skolas direktors Strautiņš - par uzdrīkstēšanos ieviest daudz dažādas uz inovācijām balstītas pārmaiņas.