Reaģējot uz šoferu neapmierinātību un draudošo streiku, Liepājas Autobusu parka vadība ir gatava sarunām par arodbiedrību un darbiniekus interesējošiem jautājumiem.
11.maijā portāls informēja par tikšanos starp AS "Liepājas Autobusu parks" (LAP) darbiniekiem un Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu un transporta darbinieku arodbiedrības LAKRS pārstāvjiem, tostarp arodbiedrības valdes priekšsēdētāju Juri Kalniņu.
LAP valdes priekšsēdētājs Leonīds Krongorns: ""Liepājas Autobusu parks" ir gatavs sarunām par arodbiedrību un darbiniekus interesējošiem jautājumiem. LAKRS šī brīža attieksme un darbības ir demagoģiskas un robežojas ar tiešu iejaukšanos uzņēmuma darbībā. Šādas pilnvaras LAKRS nav un nekad nav bijušas.
Atgādinām, ka LAP ir 290 darbinieku, no kuriem ap 50 ir iestājušies kādā no arodbiedrībām. J. Kalniņa kungs un LAKRS cenšas uzspiest savu viedokli, manipulēt ar uzņēmuma darbiniekiem un ietekmēt uzņēmuma darbību, aizbildinoties ar savu statusu. Vienlaikus Kalniņa kungs uzstājas bez jebkādām tiesībām runāt LAP darbinieku vārdā, līdz ar to nenesot nekādu atbildību par saviem vārdiem un rīcību.
LAP ir aicinājis darbiniekus un arodbiedrības izvirzīt savus pārstāvjus, tāpat ir notikušas vairākas tikšanās un pārrunas ar darbiniekiem par viņus interesējošiem jautājumiem. LAP ir gatavs sadarbībai, kuras rezultāts būs pieņemams darbinieku vairākumam, nevis dažām personām bez jebkāda pilnvarojuma runāt uzņēmuma vai tā darbinieku vārdā.
Visas savas uzņemtās saistības un pienākumus LAP pilda un aicina tāpat rīkoties arī arodbiedrības."
Portāls jau informēja, ka neapmierinātība ar darba devēju bija likusi trešdien, 10.maijā, Jūrnieku centra konferenču zālē pulcēties ap 20 LAP šoferiem un arodbiedrības pārstāvjiem.
Apspriede notika kopā ar nozares arodbiedrības vadību – Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu un transporta darbinieku arodbiedrības LAKRS valdes priekšsēdētāju Juri Kalniņu. Sarunas temats – samilzušās šoferu ikdienas darba problēmas: Eiropas regulām neatbilstoša darba stundu uzskaite (reāli nostrādātas 15 – 18 stundas, uzskaitītas – 9), pārkāpumi autobusu vadītāju darba un atpūtas laiku noteikšanā, darba samaksas "necaurspīdīgais" un sarežģītais modelis, autobusu tehniskais stāvoklis. Tāpat darbinieki apšauba LAP meitas uzņēmumu "LAP Serviss" un "SIA "Rumba Tours" izveides lietderību un likumību.
Ne šoferi, ne arodbiedrība ar situāciju nav apmierināti, tāpēc tika lemts par turpmāko rīcību, un tā būs šāda – arodbiedrība gatavos dokumentus, lai sniegtu prasību tiesā, taču, tā kā šajā gadījumā nav gaidāms ātrs rezultāts, iespējama arī cita, agresīvāka rīcība – pikets, brīdinājuma streiks vai streiks.