Ir pietiekoši daudz iemeslu, kāpēc ziemas riepas ziemā ir tik ļoti nepieciešamas. Tās ir izgatavotas no specializētiem, elastīgiem gumijas maisījumiem un tām ir unikāls protektora dizains, lai nodrošinātu vislabāko saķeri sniegotos un apledojušos ceļos. Tās vislabāk darbojas zemā temperatūrā un ziemas nokrišņu apstākļos, nodrošinot autovadītājiem pārliecību un drošību potenciāli bīstamās situācijās. Taču, lai gan šādas riepas ir neapstrīdams čempions, kad runa ir par aukstāku klimatu, šīs pašas īpašības tās nostāda neizdevīgā stāvoklī, ja tās tiek izmantotas siltākā klimatā.

Mīkstāks ziemas riepu protektors uz silta asfalta nodilst daudz ātrāk. Tas ir gumijas maisījums, kas ir veidots tā, lai, temperatūrai noslīdot zem 7 °C paliktu mīksts un elastīgs. Tas ļoti efektīvi mazina zemas temperatūras negatīvo ietekmi uz ceļiem un nodrošina saķeri ziemas apstākļos. Taču, ja ziemas riepu komplektu lietojat visu gadu, tas pats elastīgais protektors ātrāk nolietojas siltākā temperatūrā. Tas samazina kalpošanas mūžu pat par 60 procentiem. Pastāv liela iespēja, ka jums tās būs jānomaina agrāk nekā tad, ja jūs tās vienkārši noņemtu pavasara sākumā.

Mūsu ieteikums karstā laikā ir izmantot vissezonas vai vasaras riepas. Vasaras riepas tiek ražotas no cita gumijas maisījuma, kas paredzēts augstāku temperatūru izturībai. Vasaras riepās izmantotie maisījumi, ja ar tām brauktu ziemas apstākļos, drīz vien kļūtu cieti un trausli. Savukārt vissezonas riepas ir izstrādātas tā, lai izturētu zemākas temperatūras, kā arī siltus un sausus apstākļus. Autovadītājiem, kas dzīvo reģionos ar maigiem ziemas apstākļiem (temperatūra reti kad noslīd zem nulles), vissezonas riepas var būt alternatīva. Taču, kā jau minēts, ir svarīgi atcerēties, ka vasaras un ziemas riepas ir īpaši pielāgotas attiecīgajiem apstākļiem.

Ja vasarā lietojat ziemas riepas, vēl viena lieta, kas jums jāzina, ir tā, ka par degvielu maksāsiet vairāk. Uz siltas seguma virsmas ziemas riepu rites pretestība ir ievērojami lielāka nekā vasaras vai visu sezonu riepām. Tas ir tāpēc, ka mīkstāks gumijas maisījums vairāk maina formu. Tas rada lielāku braukšanas pretestību, kā rezultātā palielinās degvielas patēriņš, un tas nozīmē, ka degvielas uzpildes staciju jums būs jāapmeklē biežāk nekā nepieciešams.

Ja siltos laikapstākļos nepāriesiet uz vissezonas vai vasaras riepām, jūsu automašīnai nebūs optimālas vadāmības spējas, lai nodrošinātu drošību, jo īpaši, ja būs nepieciešams veikt straujus manevrus un pēkšņus pagriezienus. Iedomāsimies scenāriju, kad autovadītājam ir jāveic avārijas manevrs. Ziemas riepas uz sausa seguma ir pārāk mīkstas. Vadāmība nebūs tik atsaucīga, kādai tai vajadzētu būt kritiskā situācijā. Arī bremzēšanas ceļš būs krietni garāks.

Raugoties no ilgtermiņa perspektīvas, ziemas riepām, kas ir bijušas uzmontētas visu pavasari, vasaru un rudeni līdz pat nākamajai ziemai, iespējams, būs nodiluši protektora bloki (mīkstāka maisījuma dēļ). Ziemas riepas ar nepietiekamu protektora dziļumu nenodrošinās tik lielu saķeri uz sniegotām un apledojušām virsmām, kas ir izšķirošs faktors, kurš ietekmē braukšanas drošību.

Atcerieties, ka saskaņā ar Eiropas tiesību aktiem vasaras riepu protektora minimālais dziļums ir 1,6 mm, savukārt ziemas riepām ieteicamais dziļums ir vismaz 4 mm. Noteikti veiciet mērījumus gan protektora iekšpusē, gan tā ārpusē.