Šķēles ģimenes kontrolētajā uzņēmumā "Liepājas autobusu parks" (LAP) tiek izspiesti paraksti no šoferiem, lai, apejot arodbiedrību, slēgtu jaunu koplīgumu.

Tā portālam irliepaja.lv stāsta Liepājas Autobusu parka arodbiedrības vadītājs Agris Laugalis, un viņa sacīto apstiprina LAKRS (Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu un Transporta darbinieku arodbiedrība) juriste Dace Tarasova.

Kā pastāstīja Laugalis, LAKRS (Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu un Transporta darbinieku arodbiedrība) turpina cīnīties par darba algas noregulēšanu visā nozarē, un cer to atrisināt, vai nu Ministra kabineta noteikumos nosakot minimālo stundas likmi vai iekļaujot to jaunā iepirkuma par pasažieru pārvadājumiem nolikumā, kas tiks izsludināts 2019.gadā.

Taču LAP vadība pa to laiku rīkojas uz savu roku, principiāli apejot arodbiedrību, kas nu jau apvieno vairāk nekā pusi šoferi, saka Laugalis. LAP administrācija burtiski šantažējot šoferus, izsaucot pa vienam un izspiežot parakstus, lai noslēgtu jaunu koplīgumu, kas būs spēkā līdz 2021.gadam.

"Autobusu parka vadība grib, lai kādi divdesmit cilvēki, "pilnvarotie", kā viņi saka, izlemj visu darbinieku likteni!" – Laugalis ir sašutis.

Turklāt Autotransporta direkcija ir informējusi, ka LAKRS ir tiesīga slēgt ģenerālvienošanos ar Latvijas pasažieru pārvadātāju asociāciju, un tas nozīmē, ka šāda LAP administrācijas rīcība ir pretrunā ar Darba likumā noteikto nosacījumu par darba koplīguma slēdzējpusēm, proti, uzņēmumā darba koplīgumu slēdz darba devējs un darbinieku arodbiedrība vai darbinieku pilnvaroti pārstāvji, ja darbinieki nav apvienojušies arodbiedrībāsaka LAKRS juriste.

"Citur vadība uzklausa, vienojas, risina, bet mūsu uzņēmumā konstruktīvas sarunas nenotiek, mani vienkārši nedzird," piebilst Laugalis. Vienīgais, kas uztraucot LAP vadību – kāpēc arodbiedrības līderis bojā uzņēmuma tēlu!

Jau vēstīts, ka LAKRS pastāv uz tāda darba koplīguma noslēgšanu, ko tā sagatavojusi, ņemot vērā darbinieku tiesības un intereses un ko jau iepriekš bija iesniegusi LAP vadībai. Tā kā vienošanās netika panākta, LAKRS rīkoja piketu Rīgā. Taču Liepājā tas neesot atstājis nekādu iespaidu uz LAP vadību, un, ja tā turpināsies, varam sagaidīt arī solīto streiku, jo, kā saka Laugalis, rezultāts arodbiedrības darbībām tomēr ir – cilvēki Autobusu parkā kļuvuši aktīvāki!

Uzziņa
Liepājas autobusu parks
Apgrozījums 2017.gadā – 11,15 miljoni eiro, kas ir par 970 000 eiro vairāk nekā 2016.gadā.

Peļņa gada laikā pieauga par 204 155 eiro, 2017.gadā sasniedzot 824 512 eiro

Lielākie īpašnieki: Liepājas pilsētas dome (34,85%) un "LAP1R" (59,45%). Savukārt "LAP1R" lielākais īpašnieks ar 67% kapitāldaļu ir "Inpo 17", kura lielākās īpašnieces pastarpināti ir Kristiāna Lībane-Šķēle (30%), Madara Šķēle-Dupate (25%) un Anete Šķēle-Pētersone (25%). Otrs lielākais "LAP1R" īpašnieks ir "Regma 102" (33% daļu), kas pastarpināti pieder Edvardam Šleseram (70%), Inesei Šleserei (10%), Aināram Šleseram (10%) un Ričardam Šleseram (10%).