Portāls saņēmis koncertzāles „Lielais dzintars” iepirkumu komisijas skaidrojumus un atbildes uz jautājumiem, kas tika izteikti 10.septembra publikācijā (sk. šeit).

Par konkursa termiņu
Atklāts konkurss “Būvuzraudzības pakalpojumi projektam “Liepājas daudzfunkcionālā centra “Lielais dzintars” izveide"” (LPP 2012/54/ERAF) izsludināts 2012.gada 21.maijā ar publikāciju Iepirkumu uzraudzības biroja mājas lapā un 2012.gada 26.maijā Eiropas Savienības Oficiālajā vēstnesī.

Saskaņā ar Publisko iepirkumu likuma 29.panta otrās daļas prasībām konkrētajā gadījumā atklāta konkursa piedāvājumu iesniegšanas termiņš nedrīkstēja būt īsāks par 52 dienām. Izsludinot konkursu, tika noteikts minimālais piedāvājumu iesniegšanas termiņš līdz 2012.gada 18.jūlijam.

2012.gada 13.jūlijā pašvaldība saņēma Iepirkumu uzraudzības biroja (turpmāk – IUB) atzinumu, kurā tika uzdots izvērtēt atsevišķus konkursa nolikuma punktus un veikt grozījumus, precizējot nolikumā ietvertās prasības.

Tostarp IUB uzdeva grozīt nolikumā sākotnēji iekļauto prasību par pretendenta gada apgrozījumu 400 000 lati būvniecībā, norādot, ka prasība par apgrozījumu jāattiecina uz būvuzraudzības pakalpojumiem.

Komisija, ņemot vērā IUB norādījumus, prasību attiecīgi grozīja, samazinot arī uzrādāmā apgrozījuma apjomu uz 150 000 latiem, lai paplašinātu iespējamo pretendentu loku.

IUB arī uzdeva grozīt konkursa nolikuma prasības, kurās pasūtītājs bija paredzējis vērtēt iepriekš izpildīto līgumu skaitu un apjomu iepriekšējos piecos gados. IUB uzdeva saīsināt šo periodu uz trijiem gadiem, norādot, ka pakalpojumu līgumu gadījumā vērtējams iepriekšējo trīs gadu periods.

Komisija, ņemot vērā IUB norādījumus, prasību attiecīgi grozīja, samazinot arī objektu skaitu no trijiem uz diviem prasībām atbilstošiem objektiem, lai paplašinātu iespējamo pretendentu loku.

Saskaņā ar Publisko iepirkumu likuma 29.panta trešās daļas prasībām, ja tiek izdarīti grozījumi nolikumā, atlikušais konkursa termiņš nedrīkst būt īsāks par 26 dienām. Pie tam saskaņā ar Publisko iepirkumu likuma 28.panta otro daļu IUB pārbauda un ievieto savā mājas lapā trīs darbdienu laikā. Tādējādi jebkuram no iepriekš minētajiem minimālajiem termiņiem pieskatāmas attiecīgās dienas.

Iepirkuma komisija, ņemot vērā IUB atzinumu, 2012.gada 1.augustā veica grozījumus nolikumā, kā arī nosūtīja IUB atbildi un publicēšanai paredzēto paziņojumu, atbilstoši 28.panta otrajai daļai un 29.panta trešajai daļai pagarinot piedāvājumu iesniegšanas termiņu līdz 2012.gada 5.septembrim.

2012.gada 24.augustā pašvaldība saņēma IUB pozitīvu atzinumu par nolikumu.

2012.gada 24.augustā IUB tika iesniegts iesniegums (sūdzība) par konkursa nolikumu.

Saskaņā ar Publisko iepirkumu likuma 84.panta pirmo daļu IUB izskata saņemto iesniegumu viena mēneša laikā pēc tā saņemšanas un trīs darbdienu laikā informē par pieņemto lēmumu.

Tā kā pašvaldība ir saņēmusi IUB pozitīvu atzinumu par konkursa nolikumu, nav pamata uzskatīt, ka iesniegums varētu tikt atzīts par pamatotu, tomēr komisija pagarināja noteikto piedāvājumu iesniegšanas termiņu līdz 2012.gada 24.oktobrim, lai nodrošinātu nepieciešamo laiku iesnieguma izskatīšanai un, nepieciešamības gadījumā, grozījumu veikšanai.

Pašvaldība uzskata, ka būtiska būvuzraudzības kontekstā ir arī informācija par tehnisko projektu un būvdarbu līguma konkrēto redakciju, tādēļ nepieciešamības gadījumā konkursa termiņš tiks pagarināts vēl, lai saskaņotu to ar būvniecības konkursa norisi, kurā pagaidām nav uzsākta otrā konkursa kārta, jo nav saņemti visi likumā noteiktie dokumenti.

Par būvdarbu līgumu
Būvdarbu līguma projekts ir pievienojams uzaicinājumam, kuru iepirkuma komisija saskaņā ar Publisko iepirkumu likumu, nosūtīs slēgta konkursa atlases kārtā izvēlētajiem pretendentiem. Kamēr iepirkuma komisija uzaicinājumu nav apstiprinājusi, nav apstiprināta arī būvdarbu līguma forma.

Par tehnisko projektu
Tehniskā projekta izsniegšana būvuzraudzības konkursa ietvaros, pirms tā tiek izsniegta būvdarbu konkursā atlasītajiem kandidātiem, varētu radīt pamatu nevienlīdzīgai konkurencei.

Par būvuzraudzības atbildību
Būvuzraudzībai nav paredzēta atbildība par projekta kvalitatīvi. Būvuzraudzības uzdevums ir veikt kvalitatīvu objekta būvuzraudzību.

Par prasību attiecībā uz apgrozījumu
Samazinot prasīto apgrozījuma summu, iepirkuma nosacījumi nevis ierobežo, bet paplašina iespējamo pretendentu skaitu. Vienlaikus, atbilstoši IUB atzinumā norādītajam un Publisko iepirkumu likuma 41.panta pirmās daļas 3.punktam, tiek precizēts, ka jāuzrāda finanšu apgrozījums, kas attiecas uz konkrēto iepirkumu – būvuzraudzības pakalpojumiem.

Par būvuzraudzības metodoloģisko aprakstu
Būvuzraudzība objektā veicama saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem, būvnormatīviem un noslēgtajiem būvdarbu un būvuzraudzības līgumiem.

Par iepirkuma pārtraukšanu
Pašvaldība neplāno pārtraukt izsludināto iepirkuma procedūru un uzticēt būvuzraudzību Komunālajai pārvaldei.