Šā gada septembrī Liepājas ostā piesaistītas un pārkrautas 619 715,82 tonnas dažādu kravu. Joprojām stabila lauksaimniecības, RO-RO kravu plūsma un, tuvojoties ziemai, tradicionāli pieaug atjaunojamo energoresursu kravas t.sk. koksnes šķelda. Tāpat Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde kopā ar uzņēmējiem turpina strādāt un piesaistīt jaunas kravu grupas t.sk. no Vidusāzijas valstīm, portālu informēja Liepājas SEZ sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.

Lielākā kravu grupa arī septembrī Liepājas ostā bija beramkravas 430,7 tūkst. tonnu (2022. gada septembrī 423,8 tūkst. t). Beramkravu segmentā dominē lauksaimniecības kravas, kuru plūsmu noteikti ietekmēja mainīgie un nelabvēlīgie laika apstākļi vasarā un pieaugošā konkurence. Kā norādīja LSEZ SIA "Liepaja Bulk Terminal Ltd" vadītājs Juris Matvejevs, situācija transporta un loģistikas nozarē pēdējos gados ir ievērojami mainījusies, kravu plūsmu ir grūtāk plānot un prognozēt, tomēr uzņēmums strādā un piesaista kravas. Stabilitāti nodrošina termināla uzglabāšanas kapacitāte un spēja vienlaikus apstrādāt vairāk kā 30 dažādus kravu veidus.

LSEZ SIA "Liepaja Bulk Terminal Ltd" šā gada septembrī  pārkrāva 219 856,59 tonnas (2022. gada septembrī 154,48 tūkst. t), kas ir ievērojami vairāk nekā gadu iepriekš, bet tieši lauksaimniecības kravu segments ir viens no mainīgākajiem ar izteiktu sezonalitāti un aktīvā graudaugu sezona ir vien 4-5 mēneši, atkarībā no ražas.

Beramkravu grupā stabils ir celtniecības materiālu apgrozījums, ko lielā mērā nodrošina Latvijā ražots cements, bet līdz ar rudeni pieaug enerģētikas kravas atjaunojamais energoresurss – koksnes šķelda, kura tiek izmantota Skandināvijas valstīs siltumenerģijas ražošanā.  Salīdzinoši jauna krava beramkravu grupā, ko izdevies piesaistīt  pēdējā gada laikā  ir cukurs, kas tiek importēts no Brazīlijas un sūtīts tālāk uz Uzbekistānu Vidusāzijā – 2023. gada septembrī vien Liepājas ostā pārkrautas 33 tūkst. tonnu cukura. Tāpat no jaunām kravām jāmin dažādas metāla rūdas un ferro sakausējumi.

Lai parādītu Liepājas ostas priekšrocības un diskutētu par starptautisko transporta un loģistikas pakalpojumu un infrastruktūras attīstību, un tirdzniecības šķēršļu samazināšanu globālajā tirdzniecības plūsmā, Liepājas SEZ pārvaldnieks Uldis Hmieļevskis kopā ar Liepājas ostas uzņēmējiem piedalījās VI Starptautiskajā transporta un loģistikas biznesa forumā "New Silk Way" un izstādē "TransLogistica Kazakhstan 2023".

"Kazahstāna tāpat kā citas Vidusāzijas valstis ir viens no Liepājas ostas uzņēmēju sadarbības partneriem. Līdz ar loģistikas ceļu maiņu tiek eksportēta lauksaimniecības produkcija, metāla sakausējumi, bet savukārt uz Centrālāzijas reģionu caur Liepāju tiek piegādāts cukurs, soja, arī mašīnbūves produkcija", norāda Liepājas SEZ pārvaldnieks Uldis Hmieļevskis. Tāpat kravu piegāžu ķēdē svarīga nozīme ir kravas prāmju satiksmei, ko nodrošina Stena Line prāmju līnija un LSEZ SIA "Terrablat", kas ir taisnākais ceļš starp Latviju un Vāciju. Šā gada septembrī ostas kompānija "Terrablt" nodrošināja 155 461,87 tonnu apgrozījumu (2022. gada septembrī 143,43 tūkst. t)
 
2023. gada septembrī Liepājas ostā apkalpoti 118 kuģi un uzņemti 7 304 pasažieri. Lielākā krava – Latvijā audzētu kviešu krava tika uzkrauta un eksportēta "DanStore" termināla piestātnēs uz kuģa "Aviona" - 33 000 tonnu, bet lielākā importētā krava ir cukurs, kas ar kuģi "Tai Harvest" tika atvesta un izkrauta "Liepaja Bulk Terminal Ltd".

Šā gada deviņos mēnešos kravu apgrozījums Liepājas ostā bija 5 189 070,99 tonnas, apkalpoti 1 056 kuģi, iebraukuši vai izbraukuši 76427 pasažieri.