Lai veicinātu kravas un pasažieru prāmju līniju attīstību ar Liepājas ostu un nodrošinātu preču plūsmas nepārtrauktību, Liepājas SEZ pārvalde turpina darbu, lai pārbūvētu Liepājas ostas 46. piestātni.   Regulāras prāmju satiksmes nodrošināšana ir stratēģiski svarīga ne tikai Liepājas un Latvijas, bet arī ES tautsaimniecības un militārās mobilitātes pārvadājumu nodrošināšanai. Pagājušā gadā piestātne nodrošināja 1,8 milj. tonnu kravu apgrozījumu, kuru vērtība ir aptuveni 4 miljardi euro., informē LSEZ.

 

 Veicot piestātnes pārbūvi, tiks nodrošināta vienlaicīga divu kravas kuģu vai kravas – pasažieru prāmju ar maksimālo garumu līdz 240 metriem un iegrimi līdz 11 metriem droša apkalpošana. Piestātnes pārbūve ietver papildu tauvošanas pāļu uzstādīšanu, piestātnes konstrukciju pārbūvi un ūdens dziļumu palielināšanu no 10,5 līdz 12,0 m. Savukārt, lai uzņemtu jaunākos un modernākos RO – RO/ RO - PAX  prāmjus, piestātnē ir jāierīko elektroapgādes sistēma prāmju krasta elektroapgādes nodrošināšanai un lokālās notekūdeņu pieņemšanas iekārtas. Plānots, ka 46. piestātnes pārbūves darbi tiks pabeigti līdz 2027. gada 31. decembrim.

 

46. piestātne atrodas Liepājas ostas Brīvostā, austrumu krasta līnijas vidusdaļā. Tās platums ir 51,5 m garums ziemeļu pusē 204,5 m, bet garums dienvidu pusē 181,0 m. Liepājas ostas 46. piestātne ir uzbūvēta laika posmā no 1972. līdz 1975. gadam, lai nodrošinātu padomju jūras kara flotes kuģu un zemūdeņu stāvēšanu un apkalpošanu. Šodien piestātne tiek izmantota regulāras prāmju satiksmes apkalpošanai maršrutā Liepāja-Travemunde un ir pakļauta pastiprinātai slodzei, kuru rada kuģu pietauvošanās un attauvošanās no piestātnes, izmantojot jaudīgus kuģu dzinējus. Piestātnes rekonstrukcija un pārbūve ir nepieciešama, jo Liepājas SEZ pārvalde nepārtraukti saskaras ar piestātnes būvniecības defektiem un tās kopējo nolietojumu, kas neskatoties uz veiktajiem remonta darbiem, neatgriezeniski pasliktina tās kopējo tehnisko stāvokli un ekspluatācijas drošību.