Pirms nedaudz vairāk nekā mēneša Saūda Arābijā sadarbībā ar vietējo franšīzes partneri atvērts jau otrs "Lauma Lingerie" zīmola veikals, un uzņēmums šajā valstī saskata lielu tirgus potenciālu.

To "Rietumu Radio" atzina "Lauma Lingerie" valdes priekšsēdētāja Linda Matisone, raksta LETA.

"Saūda Arābijas tirgus ir ļoti specifisks un veļas jomā nav pārāk attīstīts – valstī nav pārstāvēti pazīstami veļas zīmoli, un var teikt, ka konkurence ir minimāla," stāsta Matisone. Viņa norāda, ka bez vietējā partnera veikalu atvēršana faktiski nebūtu iespējama un uzņēmumam šai ziņā esot palaimējies.

Salīdzinoši nelielo konkurenci Matisone skaidro ar dažādām vietējā tirgus īpatnībām, kas būtiski apgrūtina veļas tirdzniecību šajā valstī. "Reliģisku apsvērumu dēļ veļas reklāma valstī ir aizliegta, un tikai pirms vairāk nekā gada pieņemts likums, kas veļas veikalos ļauj strādāt sievietēm. Pirms tam veļas veikalos strādāja tikai vīrieši un veļas iegādes process sievietēm bija ļoti sarežģīts," stāsta Matisone.

Tirdzniecības centros parasti ir tikai viens veļas veikals. "Šī tirgus niša ir brīva, un mēs šajā valstī saredzam lielu attīstības potenciālu," atzina "Lauma Lingerie" valdes priekšsēdētāja. Viņa stāsta, ka vispirms uzņēmums analizēs esošo veikalu darbību un tad, iespējams, lems par jaunu atvēršanu. Saūda Arābija ir bagātākā Vidējo Austrumu valsts, un tai ir liela ietekme reģionā.

Jautāta par to, kāda veida uzņēmuma produkcija Saūda Arābijā ir vispieprasītākā, Matisone atzina, ka mēnesis ir pārāk īss laiks, lai spriestu par pieprasījuma tendencēm. "Skaidrs ir viens – pieprasīta ir veļa līgavām, jo kāzas ir viens no lielākajiem notikumiem šīs valsts sieviešu dzīvē un tam tiek pievērsta ārkārtīgi liela uzmanība."

Runājot par biznesa īpatnībām Saūda Arābijā, Matisone atzina, ka tur, atšķirībā no citām valstīm, ļoti daudz nozīmē mutiska vienošanās, kam ir pat lielāks spēks nekā rakstiskam līgumam.

Uzņēmumam "Lauma Lingerie" patlaban ir 47 veikali astoņās pasaules valstīs. 17 no tiem ir Latvijā. Septembrī uzņēmums plāno atvērt jaunu veikalu Ventspilī, Tallinā un vēl šogad sasniegt 50 veikalu robežu.