Nesen rekonstruētais, jaunais un drošais Klaipēdas ielas un Uliha ielas krustojums ar gājēju pāreju uz Uliha ielas, izrādās, mazāk aizsargātiem satiksmes dalībniekiem nav drošs.

Nesen ekspluatācijā nodotajā un pieņemtajā krustojumā sestdien, 28.jūlijā, starp pulksten 22 un 23 (pēc policijas sniegtās informācijas – ap 22.10) notika incidents, kādam nevajadzēja būt: automašīnas “Citroen” vadītāja uz gājēju pārejas uzbrauca 2010.gadā dzimušai velobraucējai (runa nav par tradicionālo velosipēdu, bet bērnu skrejriteni), kas guva traumas un tika nogādāta slimnīcā.

Policijā uzsākta administratīvā lietvedība, kuras ietvaros tiek skaidroti visi apstākļi, tāpēc pagaidām neko vairāk par notikušo uzzināt neizdevās.

Cilvēki, kas bija atradušies notikuma vietā, zināja teikt, ka cietusī bijusi kopā ar vācu velotūristu ģimeni, un sprieda, ka "nekas tāds nebūtu noticis, ja viss būtu kā iepriekš, kad gājēju pāreja nebija izbūvēta", jo tad cilvēki uzmanījās – skatījās pa labi un kreisi, pirms šķērsot ielu. Tagad, kad sazīmētas zebras strīpas, paļaujas uz braucēju godaprātu un satiksmes noteikumu zināšanām. Lūk, ieraksts tviterī par šo gadījumu: “Nule notikusī sadursme ar tūristu ģimeni, kas uz divriteņiem šķērsoja gājējiem "drošo" pāreju, pierāda, ka īstie sumbri sēž pie auto stūres. Neatminamā periodā pirms šīs "standartiem atbilstošāko barjeru" izbūves avāriju "bīstamajā" krustojumā nebija” (Runā Liepāja).

Iepriekš, kad rakstījām par šo savādi izbūvēto krustojumu, kur izveidots neizprotams vandaļdrošu barjeru "aploks", kāds izbrīnīts liepājnieks minēja, ka tur laikam paredzēts ielaist sumbrus. Pilsētas galvenais arhitekts savukārt sprieda, ka netrūkst cilvēku (gājēju), kuri savā attīstībā nav tikuši daudz tālāk par sumbriem, jo brien, kur deguns rāda un kāpj pāri arī mazākām barjerām. 28.jūlija notikums, kā tviterī norādījis arī lietotājs "Runā Liepāja", liek domāt, ka “sumbru” netrūkst arī autobraucēju vidū. Tikai šie "sumbri" ir daudz bīstamāki. Arī es palieku pie viedokļa, ka pilsēta nav ne rallija ātrumtrase, ne ātrgaitas šoseja, un vienīgais nepieciešamais ierobežojums te ir ĀTRUMA ierobežojums. Jo īpaši nedrošos krustojumos. Tik un tā taču barjeras visur neuzstādīsim. Arī netālu no jaunā un drošā krustojuma uz Klaipēdas ielas ir vieta pretī Līvas kapiem, kur pa žoga spraugu mēģina ielocīties ne tikai tantes, kad dodas kopt kapus, bet, kā bija novērojusi kāda mana paziņa, pat mācītājs! Negribu teikt, ka tā darīt ir pareizi, taču kaut ko plānojot un projektējot, vajadzētu to darīt cilvēku labā. Nemēģinot ielikt viņus dzelzs barjeru sprostos.