Ar Ivaru restorānā "Piano" pie kausa gaišā alus pārrunājam tiesiski norūpējušās Jaunās konservatīvās partijas (JKP) pretenzijas pret Liepājas tiesībām paturēt ostu savā valdījumā.

Visu cieņu satiksmes ministram Tālim Linkaitim. Mūsuprāt viņš, atšķirībā no dažiem citiem mūsu valdības bijušiem un tagadējiem ministriem, nav zelta mute, un valsts saimnieciskās lietas cenšas risināt pragmatiski. Ministrs gada sākumā bija detalizēti iepazinies ar Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) saimnieciskās darbības niansēm, un principiāli bija piekritis atstāt ostu mierā un Liepājas pārziņā.

Acīmredzot satiksmes ministrs bija pietiekami izvērtējis Liepājas ostas pārvaldes modeli, un SEZ valdes darbībās nebija saskatījis tiesiskuma iztrūkumu. Toties tagad, acīmredzot savas partijas stūrmaņu spiediena rezultātā, ministrs bija spiests mainīt nostāju un


atņemt Liepājai trīs ceturtdaļas teritorijas, tajā skaitā ostu, un iebāzt to valsts lielajā, bieži lāpītajā un ne visai drošajā kabatā.

Pamatojums tam – it kā būšot vēl lielāks tiesiskums, "četru acu" princips utt.

Mūsuprāt, medicīniski izsakoties, tas gan vairāk izskatās pēc aizdeguna mandeļu operēšanas caur anālo atveri...

Lai profesionāli pārvaldītu ostu, mūsuprāt vajag atbilstošus speciālistus ar pieredzi, kuri teorētiski un praktiski saprot ostas biznesa specifiku un spēj pieņemt adekvātus biznesa lēmumus. Tātad jaunajā Valsts Liepājas ostas kapitālsabiedrības valdē vajadzētu būt ostu profesionāļiem no Rīgas brīvostas vai no Satiksmes ministrijas bijušajiem vai tagadējiem "virsniekiem".

Taču mēs gribētu vērst uzmanību uz to, ka pēdējos gados, skatoties Latvijas televīzijas pārraides par Rīgas brīvostas vai Satiksmes ministrijas "virsniekiem", bieži vien rodas iespaids, ka tiek pārraidītas kārtējās kriminālziņas.