No šodienas, 31. janvāra, velkonis "Namejs" un TAK8 uzsāk darbu diennakts režīmā, lai nodrošinātu drošu kuģošanu Liepājas ostā.
Lai nepieļautu ledus kārtas veidošanos "Namejs" strādās kanālā, Ziemas ostā, priekšostā un brīvostā, bet TAK 8 strādās Karostas kanāla baseinā, portālu informēja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe
Kā pastāstīja Liepājas ostas kapteinis Pēteris Gudkovs, kuģošanas apstākļi Liepājas ostā ir labi un droši. Tomēr esot jāņem vērā, ka klāt ir ziema, kas nes sev līdz zemas gaisa temperatūras. Lai nepieļautu sarežģījumus un
problēmas, ir pieņemts lēmums jau tagad, kad ledus kārta ir vien 1 - 2 cm kanālā un brīvostā, bet līdz 5 cm Karostas kanālā, nodrošināt ledus laušanu ostā.
Liepājas ostā līdz ar zemajām gaisa temperatūrām sākusi veidoties plāna ledus kārta, kura regulāri tiek salauzta. Ledus gabalus ar straumi un valdošajiem austrumu vējiem iznes atklātā jūrā, un ostas akvatorija ir tīra no ledus.
Pēteris Gudkovs norādīja, ka ledus veidojas arī piestātnēm un var rasties nepieciešamība sniegt palīdzību kuģiem pietauvoties vai attauvoties. Tieši tādēļ gan "Namejs", gan TAK8 strādās diennakts dežūras režīmā.