Būvvalde akceptējusi Vecās ostmalas promenādes tiltiņa un piegulstošās teritorijas rekonstrukcijas projektu, portāls uzzināja Liepājas domē.

Rekonstrukcija, kas ietver arī promenādes labiekārtojuma elementu nomaiņu, paredzēta teritorijai Vecajā ostmalā 41, portālu informēja Liepājas galvenais arhitekts Indulis Kalns

Birojā „Arhis”, kurš bijis Vecās ostmalas promenādes rekonstrukcijas autors arī iepriekš, projektu izstrādājis Arnis Kleinbergs un Jānis Zvejnieks.

Būvniecības iecere paredz rekonstruēt un papildināt teritorijas labiekārtojumu promenādei Vecajā ostmalā esošā gājēju tilta galā.

Desmit gadu laikā, kopš tilts nodots ekspluatācijā (2003.gadā), parādījušās vairākas problēmas:
sarežģīti ierobežot transporta kustību gar kanālmalu gājēju tilta galā, līdz ar to parādījušies vairāki papildus labiekārtojuma elementi – puķu podi, ceļa zīmes;

strūklakas konstrukcija novecojusi un demontēta;

gājēju tilta koka klājs novecojis u.c.

Šajā laikā blakus gājēju tiltam novietots Dzintara pulkstenis, kura novietoju paredzēts saglabāt arī turpmāk, paaugstinot tā pamatni par 0,5 metriem.

Kā gājēju tilta noslēdzošo elementu projekts piedāvā izvietot Vecās ostmalas maketu, to novietojot paralēli koka ieseguma virzienam, kurš gājējiem būtu gan kā vizuāla barjera pirms kanālmalas, gan kā vēsturisks apskates objekts, automašīnām – kustību ierobežojošs šķērslis. Maketa risinājumam izmantota 1867.gada pilsētas karte.

Laukumā starp maketu un kanālmalu paredzēts demontēt koka klāju, tā vietā izbūvējot kalta akmens bruģi.

Demontējot esošos apgaismes stabus, paredzēti jauni ar vairākiem prožektoriem, atkārtojot apgaismojuma risinājumu, kāds pielietots blakus amfiteātrim Kuģinieku ielas galā. Papildus apgaismojuma stabos varētu tikt uzstādīti projektori kustīgu attēlu projicēšanai uz gājēju tilta.

Esošo koka dēļu klāju, kurš ievērojami nolietojies, paredzēts nomainīt.

Lai turpmāk novērstu iespējamo vandalismu, paredzēts demontēt apgaismojumu zem tilta konstrukcijas un betona daļas sānos. Betona sienās esošās nišas dziļāko plakni iecerēts krāsot luminiscentā krāsā, kas atstarotu gaismu dienas tumšajā laikā.

Gar kanālmalu tiks uzstādītas deviņas aizsargbarjeras, turpinot iepriekšējo risinājumu un izvietojuma principu.

Gājēju tilta konstrukcija saglabāta, nomainot koka klāju, renovējot tilta margas un sānu apdari. Tā kā laika gaitā izrādījusies nepieciešamība saimnieciskai palīgtelpai zem tilta, projektā izstrādāts risinājums slēgtai telpai ar ieeju no viesnīcas puses. Sānu sienas tiks veidotas ažūras, no metāla caurulēm, lai novērstu iespējamo vandalismu.

Blakus projektējamai teritorijai ir nodrošinātas autostāvvietas invalīdiem.

Projektā nodrošinātas arī vides pieejamības prasības cilvēkiem ar redzes un dzirdes traucējumiem, kā arī cilvēkiem ar kustību traucējumiem.

Cik visi darbi varētu izmaksāt, šobrīd nav zināms, jo vispirms jāveic iepirkuma procedūra, portālam sacīja domes Finanšu pārvaldes vadītājs Ronalds Fricbergs. Budžetā iezīmētā summa ir 300 000 eiro, taču, pēc Fricberga sacītā, ne visa šī nauda varētu tikt izlietota Vecās ostmalas promenādes sakārtošanai.