Papildināts. "Fontaine Ent" direktors Stīns Lorens nosūtījis atklātu vēstuli medijiem, Liepājas mēram un "Liepājas ūdenim" par katastrofālo kanalizācijas stāvokli Promenādē.

"Laika posmā no Ziemassvētkiem līdz pat Jaunajam gadam, SIA "Fontaine Ent." pārstāvji sazinājušies ar "Liepājas ūdeni" vairākas reizes, lai informētu par notekūdeņu sistēmas darbības traucējumiem," teikts vēstulē.

"Šī kanalizācijas sistēma savieno pilsētas kanalizāciju ar SIA "Fontaine Ent." piederošajiem īpašumiem Stūrmaņu ielā 1 ("Fontaine Royal Hotel") un Dzirnavu ielā 4 ("Fontaine Palace" un "Deli Snack"), un SIA "Fontaine Ent." regulāri norēķinās ne vien par saņemto ūdeni, bet arī par novadīto kanalizāciju.

"Liepājas ūdens" dežurants vairākkārtīgi noliedza "Liepājas ūdens" atbildību par sistēmu un atteicās organizēt tās tīrīšanu. Tāpat dežurants noliedza jebkādu saistību ar šo pilsētas daļu, t.i. Vecās ostmalas promenādi, par spīti tam, ka SIA "Fontaine Ent." pārstāve Sigita Sleže norādīja uz "Liepājas ūdens" rēķiniem un to regulāru apmaksu. Dežurants tikai uzstāja uz to, ka "Liepājas ūdenim" nav nekādas daļas par šo problēmu, un teica, ka kādu mašīnu varētu šurp nosūtīt tikai pēc vairākām dienām.

Turpināt viesnīcas darbu, ja no grīdas smeļas kanalizācija ir samērā sarežģīti un, lai novērstu turpmākus finansiālus zaudējumus, šī problēma prasīja tūlītēju rīcību. Tāpēc SIA "Fontaine Ent." noalgoja neatkarīgu uzņēmumu no Grobiņas, lai tas atklātu un novērstu radušos problēmu.

Pēc tīrīšanas darbu uzsākšanas kļuva arvien skaidrāks, ka problēma neslēpās SIA "Fontaine Ent." teritorijā esošajā kanalizācijas sistēmā, bet gan pilsētas kanalizācijā. Ūdenim nebija kur aizplūst.

Problēmas cēlonis atrodas kaut kur tālāk Fr.Brīvzemnieka ielā un turpinās Vecās ostmalas promenādē – kur atrodas problēmas cēlonis, precīzi nav zināms.

Viennozīmīgi zināms tas, ka problēma slēpjas caurulēs, kuras, izbūvējot Promenādi, it kā esot nomainītas. Tās nav tīrītas ļoti ilgu laika posmu un noteikti ir jāatjauno, citādi šāda problēma atkārtosies atkal un atkal.

Notekūdeņu kolektori ir pilni ar veciem ķieģeļiem, kas drūp un krīt, jo tie ir 100 gadus veci – tie ir pilni ar cementu, smiltīm un vēl velns sazin ko.

Ir absolūti nepieņemams veids kā "Liepājas ūdens" risina radušos situāciju – "Liepājas ūdens" jāspēj nodrošināt serviss arī svētku dienās un brīvdienās, un uzņēmuma darbiniekiem jāpārzina teritorija, par kuru uzņēmums ir atbildīgs.

Mums pašiem nācās novērs radušos situāciju, par spīti tam, ka SIA "Fontaine Ent." nav jārūpējas par ārpus mūsu teritorijas esošo notekcauruļu stāvokli. Šī iemesla dēļ SIA "Fontaine Ent." lūdz "Liepājas ūdeni" kompensēt uzņēmumam radušos zaudējumus, nereaģējot uz ziņojumu par problēmu, kā arī neuzturot kārtībā notekūdeņu un kanalizācijas sistēmu.

Vienīgais, ko "Liepājas ūdens" darbinieks spēja mums pateikt, bija tas, ka brīvdienās šādi pakalpojumi maksā divreiz dārgāk, un labāk pagaidīt līdz brīvdienas būs garām. "Liepājas ūdeni" laikam neinteresētu arī tas, ja Liepāja applūstu aizdambētas kanalizācijas dēļ."

Vēstulē norādīts, ka Ziemassvētku laikā, kad SIA "Fontaine Ent." darbinieki piedalījās problēmas novēršanā, kopumā algās un par pakalpojumiem uzņēmums ir iztērējis Ls 1500, kurus vēlas saņemt no "Liepājas ūdens" kā kompensāciju.

Kanalizācijas ūdeņi plūst tieši kanālā
Vēstulē norādīts arī uz kopīgu pilsētas ekoloģisku problēmu.

"Papildus tam mēs vēlamies jūs informēt par to, ka kanalizācijas ūdeņi tek pa taisno iekšā Tirdzniecības kanālā, skaidri un gaiši redzams, ka lietus ūdens un netīrais kanalizācijas ūdens jaucas kopā.

Tieši šī iemesla dēļ vēlamies saņemt kompensāciju arī par pēdējos trīs gados veiktajiem maksājumiem par kanalizācijas apsaimniekošanu, jo pēc sarunas ar "Liepājas ūdens" darbiniekiem, uzzināju, ka sūkņu stacija, kurai it kā būtu jāsūknē kanalizācija no Promenādē esošām būvēm, nedarbojas jau vismaz trīs gadus – līdz ar to visu šo laiku kanalizācijas ūdens nav ticis aizsūknēts, bet gan vienkārši tecējis kanālā. Tāpat man ir pamats domāt, ka "Liepājas ūdens" vadība par šo faktu bija informēti jau ilgāku laika posmu.

Un, ja reiz "Liepājas ūdens" zināja, ka kanalizācija tiek novadīta kanālā, ar kādām tiesībām tika piestādīti rēķini par kanalizācijas apsaimniekošanu.

Ņemot vērā manu līdzšinējo pieredzi ar ierēdņu attieksmi pret šādām problēmām, esmu nolēmis šo informāciju padarīt publisku – esmu nosūtījis šo vēstuli arī medijiem, jo neticu, ka citādi saņemšu jelkādu reakciju uz savu vēstuli.

Manuprāt ir ļoti svarīgi, lai liepājnieki zina, ka kanāls ir pilns ar sūdiem.

Kad tika izbūvēta promenāde, Sesks un viņa komanda paziņoja, ka līdz ar virszemes infrastruktūru, tika atjaunota arī kanalizācija – tie visi ir lieli un smirdīgi meli. Patiesībā izrādās, ka visu šo laiku Seska pilsētas kakas peld gar Promenādi. Tātad atkal – tāpat kā daudzviet pilsētā, ir tikusi tērēta nauda vienīgi ielu seguma atjaunošanai, bet nav padomāts par kanalizācijas un citu pazemes komunikāciju atjaunošanu vai izbūvi.

Pagājušajā vasarā "Liepājas ūdens" (kurš apgalvo, ka tam ar šo teritoriju nav nekāda sakara) veica remontdarbus Promenādē, lai novērstu kanalizācijas smaku, par kuru SIA "Fontaine Ent." neskaitāmas reizes ir sūdzējusies.

Ir skaidri redzama "Liepājas ūdens" vienaldzīgā attieksme šajā jautājumā, jo šī problēma bija jāatrisina jau ļoti, ļoti sen – gan mātes dabas, gan makšķernieku interesēs.

Es ceru uz nekavējošu "Liepājas ūdens" rīcību šajā situācijā, lai novērstu turpmāku kanāla piesārņošanu. Man ir informācija, ka arī citviet ezerā un kanālā notiek tieši tas pats – to stāstījuši cilvēki, kas nodarbojas ar cauruļu tīrīšanu, tātad redzējuši to savām acīm.

Kā SIA "Fontaine Ent." direktors es sagaidu atbildi par kompensāciju manam uzņēmumam, bet kā Liepājas pilsētas domes deputāts es vēlos saņemt paskaidrojumu par to, kā var tikt pieļauta šāda Liepājas dabas piesārņošana.

Šāda situācija nav pieņemama un prasa tūlītēju rīcību.

Es ceru uz "Liepājas ūdens" un Liepājas pilsētas sapratni un vēlmi rīkoties ātri un atbilstoši.

2012. gada 1. februārī.

SIA "Liepājas ūdens" vadītājs Andis Dejus portālam sacīja, ka tuvākajās dienās rakstisku atbildi saņemšot gan klients – SIA "Fontaine Ent.", gan mediji. Pagaidām Dejus vienīgais komentārs par situāciju Promenādē bija: "Tas nav nekas ārkārtējs..."