Trešdien, 29. maijā, komisija pieņēmusi ekspluatācijā būvobjektu – jauno tramvaja līniju posmā no Klaipēdas ielas līdz Mirdzas Ķempes ielas galam.

 „Par objekta gatavību ir saņemti pozitīvi institūciju atzinumi, kas ir pamats, lai uzsāktu tramvaja līnijas drošu ekspluatāciju. Ir paveikts apjomīgs, nozīmīgs un pilsētai nepieciešams darbs,” saka pieņemšanas komisijas vadītāja, būvinspektore Anita Klimbe. Komisijas vadītāja uzsver, ka darbs ir paveikts kvalitatīvi, portālu informēja Būvvaldes sabiedrisko attiecību speciālists Aigars Štāls.

„Šī no inženiertehniskā viedokļa ir ļoti sarežģīta būve, taču visas iesaistītās puses par darba rezultātu ir pelnījušas atzinību,” piebilst Klimbe.

Būvinspekcijas un būvvaldes pārstāvji kopā ar celtniekiem, būvuzraugiem, projektētājiem un pasūtītājiem pagājušajā nedēļā un šīs nedēļas sākumā apsekoja visu jaunās tramvaja līnijas trasi un vērtēja darba rezultātus. Šodien tika izskatīta un parakstīta sagatavotā dokumentācija.

Šobrīd objektā turpinās teritorijas labiekārtošanas darbi, taču tie netraucē/nekavē jaunās tramvaja līnijas ekspluatāciju.

Jaunā tramvaja līnija ir pašreizējās līnijas atzars 3,6 km garumā līdz Ezerkrasta dzīvojamam masīvam. Tā virzās pa Tukuma ielas posmu no Klaipēdas ielas līdz Ventas ielai, pa Ventas ielu – posmā no Tukuma ielas līdz Ganību ielai, pa Ķempes ielu, un noslēdzas ar apli Slapjajā ielā.  

Tehnisko projektu izstrādājusi AS „UPB”. Jaunās tramvaja līnijas izbūvi veica SIA „Skonto Būve”, kas uzvarēja atklātā konkursā, piedāvājot darbus veikt par 6 403 607 latiem (bez PVN).

Kopumā jaunās līnijas posmā ir izbūvētas jaunas ūdens apgādes, kanalizācijas, lietus ūdens savākšanas, siltumapgādes, apgaismojuma sistēmas, paveikta tramvaja ceļa maršrutā esošo ielu vai ielu posmu braucamo daļu rekonstrukcija, rekonstruēts pilsētas apgaismojums, izbūvētas jaunas ietves, veloceliņi, sabiedriskā transporta pieturvietas, labiekārtotas zaļās zonas.

M. Ķempes ielā tagad ir divas brauktuves, katra savā pusē tramvaja ceļam ar diviem sliežu pāriem.

Satiksmes regulēšanai M. Ķempes ielas krustojumos ar Rojas, Cieceres un Reiņa Meža ielu ierīkoti luksofori.

M. Ķempes ielas galā pie Slapjās un Dunikas ielas  izbūvēts tramvaja galapunkta aplis un pasažieru autobusu stāvlaukums, kā arī būve tramvaja un autobusu vadītāju vajadzībām – ar WC, atpūtas telpām, dispečeru punktu.

Tramvaja līnijas pagarinājuma projekts ir unikāls tehniskā izpildījuma ziņā – visā jaunās līnijas trasē ir izmantota viena no Eiropā modernākajām skaņu izolējošām tehnoloģijām – starp sliedēm un betona plāksnēm ielikts skaņu slāpējošs materiāls.

Ir paveikti daudzi citi darbi.

UZZIŅAI
Par projektu
ERAF projekts „Jaunas tramvaja līnijas izbūve un esošo sliežu posmu rekonstrukcija Liepājā” (Nr. 3DP/3.2.1.5.0/10/IPIA/SM/002)
Projekta mērķis ir veicināt sabiedriskā transporta attīstību Liepājā.

Projekta uzdevumi:
1) izbūvēt jaunu tramvaja līniju no Klaipēdas ielas pa Tukuma un Ventas ielu līdz M.Ķempes ielai;
2) renovēt esošos tramvaja sliežu ceļus, nodrošinot pārvietošanās ērtumu un samazinot troksni.

Par būvniecības gaitu
•2012. gada 19. martā noslēgts līgums ar SIA „Skonto būve” par būvdarbu veikšanu.
•2012. gada 7. maijā uzsākti būvdarbi objektā.