Liepājas Karostas kanāla projekta sadārdzinājumu plānots segt par valsts aizdevuma līdzekļiem, aģentūrai LETA pavēstīja Satiksmes ministrijā.
Ministrijas pārstāvji norāda, ka aizdevums paredzēts 544 876 eiro apmērā, un ar to iecerēts segt Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda projekta "Karostas kanāla un Ziemeļu vārtu hidrotehnisko būvju atjaunošana" sadārdzinājumu, kas inflācijas un būvniecības izmaksu pieauguma dēļ radies projekta noslēdzošajā posmā.
Attiecīgais lēmums pieņemts otrdien, 5.septembrī, Ministru kabineta (MK) sēdes slēgtajā daļā.
Pēc ministrijā vēstītā, minētais posms paredz vadulu jeb aizsargierīču izbūvi pie Oskara Kalpaka tilta balstiem, lai aizsargātu tiltu no iespējamām avārijām. Pēdējā no tām notika 2006.gadā, kad tilta ziemeļu daļas balstā ietriecās neuzmanīga kapteiņa vadītais Gruzijas tankeris "Anna", radot tik nopietnus bojājumus, ka tilts nebija izmantojams līdz tā rekonstrukcijas beigām 2009.gadā.
Aizsargbarjeras projektēs tā, lai tilts spētu atvairīt līdz 150 metru gara, straujā gaitā braucoša kuģa triecienu. Ņemot vērā to, ka 1906.gadā būvētais tilts ir inženiertehnikas piemineklis, būvnieki piedomā arī pie tā, lai jaunās konstrukcijas nebojātu tilta vēsturisko izskatu.
Lēmums par aizdevuma piešķiršanu vēl būs jāapstiprina Saeimā.
Jau ziņots, ka Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (Liepājas SEZ) pārvalde turpina ES Kohēzijas fonda projektu "Karostas kanāla un Ziemeļu vārtu hidrotehnisko būvju atjaunošana" un sākta pēdējās komponentes īstenošana - vadulu jeb aizsargierīču uzstādīšana pie Oskara Kalpaka tilta balstiem.
Projekta īstenošanu sāka ar ģeoloģisko izpēti, kas veiksmīgi noslēgusies. Projektu īsteno AS "BMGS", kas iesniedza saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu un līguma summa ir 2 370 583 eiro, neskaitot pievienotās vērtības nodokli.
Liepājas Neredzīgo biedrība atzīmēs starptautisko Baltā spieķa dienu