Runājot par pašvaldības aģentūras "Liepājas sabiedriskais transports" vidēja termiņa darbības stratēģiju 2021.  – 2023. gadam, ar kuru sabiedriskā transporta aģentūras vadītājs Olevs Zutis deputātus iepazīstināja Pilsētas attīstības komitejas sēdē 11. februārī, aģentūras vadītājs neslēpa, ka pērn dažādo


"Covid-19" ierobežojumu dēļ dramatiski krities pārdoto sabiedriskā transporta biļešu skaits – par 28%, tātad gandrīz par trešo daļu.

Zutis portālam irliepaja.lv atzina, ka arī šis gads nav iesācies labāk – pēc viņa teiktā, situācija ir identiska pērnā gada nogalei.


"Optimistiski skatāmies uz šā gada septembri, kad skolās varētu atgriezties skolēni, cilvēki būs vakcinēti un varēs justies drošāk," sacīja Zutis.


Aģentūra apsvērusi iespēju samazināt reisu skaitu, taču, iepazīstoties ar Rīgas pieredzi, secinājusi, ka to darīt nevar cilvēku drošības dēļ – ja samazinātu reisu skaitu, sabiedriskais transports būtu pārpildīts un vairs nebūtu "koviddrošs".


Par lielāko izaicinājumu šim gadam Zutis uzskata elektroniskās norēķinu sistēmas ieviešanas uzsākšanu. Patlaban aģentūra strādājot pie darba uzdevumu, lai varētu izsludināt iepirkumu. Tas jādara arī tā iemesla dēļ, ka valsts ir noteikusi, ka šāda norēķinu sistēma līdz 2022. gada 1. janvārim valstī tiks ieviesta tām pasažieru kategorijām, kurām ir atvieglojumi braukšanai sabiedriskajā transportā. Tiesa, šis termiņš, kā pastāstīja Zutis, jau vairākkārt ticis atlikts, tomēr Liepājas sabiedriskā transporta aģentūra gatavojas gada otrā pusē sākt testēt jauno norēķinu sistēmu.


Domes priekšsēdētājs Jānis Vilnītis komitejas sēdē atzina, ka aģentūras veiktais aprēķins par elektroniskās biļetes ieviešanas izmaksām – ap 300 000 eiro, ir daudz mazāk, nekā prognozēts iepriekš, kad summas bija 600 – 700 tūkstoši eiro. Vilnītis arī uzskata, ka izdevumi attaisnosies un jaunā sistēma atmaksāsies jau pirmā darbības gada laikā.