Kirovam Lipmanam atteikts par 555 000 eiro iegādāties "Liepājas metalurga" meitasuzņēmuma "Liepājas osta LM" akciju kontrolpaketi, jo Lipmana gribējis pirkt arī Metalurga pamatražotni.

To biznesa portālam "Nozare.lv" skaidroja "Liepājas metalurga" administrators Haralds Velmers, raksta LETA.

Līdz ar to, izvērtējot piedāvājumus par ostas uzņēmumu, tika ņemts vērā, ka Lipmana piedāvājums nebija atbilstošs pamatražotnes pārdošanā izvirzītajām prasībām, tostarp netika sniegtas garantijas par līdzekļu pieejamību, kas saistošo piedāvājumu gadījumā ir obligāts nosacījums, skaidroja Velmers.

"Pie šādiem apstākļiem Lipmana piedāvājums par ostu nebija salīdzināms ar pārējiem. Izvēlēts tika labākais piedāvājums no iesniegtajiem. Pašreizējā ostas situācijā piedāvājumus nevar uzskatīt par maziem, jo biznesa vērtība ostai ir ar negatīvu kapitālu. Patlaban ir svarīgi ostai piesaistīt pircēju, kurš ierosinātā tiesiskās aizsardzības procesa ietvaros varētu uzlabot ostas darbību un piesaistīt kravas," norādīja Velmers.

Jau ziņots, ka Velmers atteicies Lipmanam par 555 000 eiro pārdot LM meitasuzņēmuma AS "Liepājas osta LM" akciju kontrolpaketi un par trīsarpus reizes mazāku summu – 150 000 eiro – pārdevis to pretendentam Konstantīnam Gončarovam, vēsta portāls "Pietiek.com".

23.jūlijā Lipmans esot vērsies pie Velmera ar "Liepājas ostas LM" aktīvu iegādes piedāvājumu. Šajā vēstulē Lipmans norādījis, ka viņam ir interese atjaunot ne tikai LM, bet arī "Liepājas osta LM" saimniecisko darbību, "kura neapšaubāmi ir nozīmīga kopējā tērauda biznesa sastāvdaļa produkcijas loģistikas jomā".

Tomēr Velmers Lipmana piedāvājumā neesot saskatījis "nepārprotami pausto gribu iegādāties [..] AS "Liepājas osta LM" akcijas tikai kā mantas kopību kopā ar MAS "Liepājas metalurgs" metāla kausēšanas pamatražotni". Vienlaikus Velmers esot ņēmis vērā arī metāla kausēšanas pamatražotnes pārdošanas piesaistītā konsultanta SIA "Prudentia Advisers" lēmumu neaicināt Lipmanu uz turpmāko LM metāla kausēšanas pamatražotnes pārdošanas procesa posmu. Līdz ar to administrators izslēdzis Lipmana 555 000 eiro vērto piedāvājumu no izvērtēšanas.

Tādējādi Velmers "Liepājas ostas LM" kontrolpaketi pārdevis kādam "pretendentam Konstantin Goncharov", kurš par to piedāvājis 150 000 eiro. Gončarova iesniegtais piedāvājums esot atzīts par izdevīgāko, bet otrs izdevīgākais administratora ieskatā bijis SIA "BE Projekts" iesniegtais piedāvājums iegādāties akcijas par 100 000 eiro.

Kā ziņots, oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" "Liepājas ostas LM" akciju pārdošana bez izsoles tika izsludināta šā gada 20.jūnijā. Bija paredzēts pārdot 7 875 804 "Liepājas ostas LM" akcijas ar nominālvērtību 1,40 eiro, kas kopā veido 11 026 125 eiro jeb 95,16339 % no pamatkapitāla – 11 586 520 eiro.

Iesniegumus par dalību "Liepājas ostas LM" akciju pārdošanas procesā bija jānosūta administratoram Velmeram. Pēc iesnieguma saņemšanas pretendentiem tika izsniegti "Liepājas ostas LM" akciju pārdošanas noteikumi, saskaņā ar kuriem pirkuma piedāvājums bija jāiesniedz līdz šā gada 31.jūlijam.

Jau ziņots, ka LM meitasuzņēmumu "Liepājas osta LM" bija paredzēts pārdot atsevišķi no pamatražotnes, savukārt ostas pakalpojumu pieejamību ražotnei garantēs jaunizveidotais meitasuzņēmums SIA "50.piestātne".

Marta beigās izveidotā "50.piestātne" ir 100% LM meitasuzņēmums, un 16.aprīlī Liepājas SEZ valde devusi piekrišanu modernizētās "50.piestātnes" nomas līguma izbeigšanai ar "Liepājas ostu LM" un šai piestātnei pieguļošās zemes iznomāšanai uzņēmumam "50.piestātne".

Administrators skaidroja, ka šādā veidā tiek nodrošināts LM pārdošanas plāna galvenais mērķis – uzņēmumam tiek garantēti nodrošināta pieeja ostas pakalpojumiem, savukārt "Liepājas ostas LM" pārdošana atsevišķi spēšot atrisināt šī uzņēmuma problēmas – dramatisko kravu kritumu, finansiālo nestabilitāti.

"Liepājas ostas LM" kravu apgrozījums pērn samazinājies par 45%. "Liepājas osta LM" ir lielākā Liepājas ostas stividorkompānija, kas līdz šim ik gadu ir nodrošinājusi ostai stabilu kravu plūsmu, tomēr 2013.gadā līdz ar uzņēmuma māteskompānijas LM maksātnespēju ievērojami samazinājās kravu apgrozījums. Ja 2012.gadā kompānija pārkrāva 2,67 miljonus tonnu kravu, tad 2013.gadā – vien 1,47 miljonus tonnu.