Pagājušajā nedēļā tiešsaistē norisinājās hakatons "Biznesa modeļa restarta nedēļa. Kā izdzīvot pēc izolācijas?", kura laikā deviņas komandas un kopskaitā vairāk kā 30 mentori risināja reālus Liepājas uzņēmēju izaicinājumus, kas radušies vai vēl gaidāmi pandēmijas izraisītās krīzes dēļ, informē Kurzemes Biznesa inkubatora sabiedrisko attiecību vadītāja Daira Bērtule.

Kopumā projektā Biznesa restarta nedēļa bija iesaistīti vairāk kā simts cilvēki – dalībnieki, mentori, treneri, lektori, atbalstītāji un organizatori. Pasākums uzņēmējiem un hakatona dalībniekiem deva iespēju paskatīties uz uzņēmējdarbību caur četrām šķautnēm – biznesa modelis, tehnoloģijas, pārdošana un finanses.

 "Šo piecu hakatona dienu laikā izšķirošais faktors bija attieksme – vienam pret otru, sasniedzamo rezultātu un arī pret sevi. Es domāju un ceru, ka pasākuma dalībniekiem atmiņā vēl ilgi paliks gan pasākumā gūtās zināšanas, gan iedvesmas lādiņš no piedzīvotā. Un Liepājai tiešām ir ar ko lepoties – gan jauni uzņēmumi veidojas, gan esošie pilnveidojas," savās pārdomās dalās Kurzemes biznesa inkubatora valdes priekšsēdētājs Salvis Roga.

Hakatona laikā radušās idejas un praktiskos risinājumus izvērtēja ekspertu žūrija, kuras sastāvā bija Liepājas pilsētas domes priekšsēdētāja vietnieks kultūras un sporta jautājumos Atis Deksnis, "Citadele" bankas reģionālais vadītājs Toms Stārosts, uzņēmuma "NJ Media" dibinātājs Niks Jansons, Liepājas Universitātes attīstības direktors Uldis Zupa un TV24 žurnālists Ansis Bogustovs.

Biznesa modeļa restarta nedēļas finālā piedalījās un savus risinājumus Liepājas uzņēmēju izaicinājumiem piedāvāja deviņas komandas. Par labāko eksperti atzina komandu "Apedd". "Dalība hakatonā mums iemācīja, ka ne vienmēr svarīgs ir tas, ko tu dari, bet gan kā tu to dari un kāpēc. Kā vārdā tu katru dienu celies ar garu darāmo lietu sarakstu plānotājā apņēmības pilns izdarīt visu ieplānoto un vēl vairāk," uzsver komandas pārdošanas projektu vadītāja Alda. "Uzvara hakatonā bija patīkams pārsteigums, taču ar to nekas nav beidzies. Hakatons ir labs sākums lielajam darba apjomam, kas vēl priekšā. Komandas mērķi ir lieli, taču, lai tos sasniegtu, būs jāstrādā, jācenšas un kaut kur arī jāriskē vairāk kā tas bija hakatona laikā," turpina komandas līderis Matīss Dunkers. Komanda ir apņēmusies piedāvāt klientiem augstas kvalitātes veselīgus batoniņus, kuru sastāvā ir tikai žāvēti augļi, auzu pārslas un sēklas, tostarp iestājoties par zaļu Latviju un būt pirmie, kuri piedāvās savus batoniņus ilgtspējīgā papīra iepakojumā. "Apedd" produkciju jau šobrīd vari apskatīt un pasūtīt šeit.

Otro vietu ieguva komanda "Tolik Corporation", kuri atrada klientu lojalitātes risinājumus mazumtirdzniecībā, savukārt 3.vietu ieguva komanda "VIA-S Modular Houses", kuri piedāvāja risinājumu vājām un nestabilām piegāžu ķēdēm.

Līdz hakatona noslēgumam aktīvi darbojās 9 komandas, kuras arī prezentēja rezultātus un piedāvāja risinājumus kā pielāgoties krīzes apstākļiem un būt tuvu neievainojamam pēckrīzes apstākļos.

"Tiamo Group" komanda, risinot izaicinājumu "Momentāla kultūras un viesmīlības nozaru reanimācija", piedāvāja reklāmas kampaņu "Liepājas viesmīlības restarts", kurā apvienojot vairākus Liepājas viesnīcas, izklaides un ēdināšanas uzņēmumus, piesaistīt klientus pēc ārkārtas stāvokļa beigām.

"Apedd" komanda, risinot izaicinājumu "Ražošanas uzsākšana krīzes un pēckrīzes periodā", ne tikai atrada ražošanai piemērotas telpas un uzsāka produktu ražošanu, bet arī noslēdza līgumus ar piegādātājiem, sagatavoja iesniegumus granta programmām un uzsāka vairākas sarunas ar veikalu ķēdēm un beziepakojumu veikaliem.

"Zero Pauna" komanda, risinot izaicinājumu "Beziepakojumu produktu tirdzniecība pandēmijas laikā", klientiem piedāvāja iegādāties dārzeņus un saņemt tos vidē draudzīgā veidā – ar velokurjeru.

Pasākums tika veidots sadarbībā ar Digitālo inovāciju parku, Liepājas pašvaldību, Zaļo tehnoloģiju klasteri, uzņēmumu "InPass", uzņēmumu "Blue Shock Race", Liepājas Universitāti un Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldi.