2011.gadā bijusi izcili veiksmīga tūrisma sezona un viesu skaits Liepājas naktsmītnēs atgriezies pirmskrīzes līmenī, portālā db.lv šodien raksta Vēsma Lēvalde.

Tikpat ražīgs solās būt arī 2012.gads, lēš viesnīcu vadītāji. Vairākas mazās viesnīcas jau saņēmušas pieteikumus uz visu sezonu, un arī lielās biznesa klases viesnīcas paredz auglīgu vasaru. "2011. gada sezona bija veiksmīgākā viesnīcas pastāvēšanas vēsturē!" apgalvo viesnīcas „Promenāde” vadītājs Kristaps Ruicēns.

Jūlijā noslogojums sasniedzis pat 90%. Pamatā esot mērķtiecīgs mārketings, izvēloties Baltijas valstis, īpaši – Lietuvu. Liepājas eksotiskākajā naktsmītnē  – Karostas cietumā –  pērn bija gandrīz 30 % apmeklētāju pieaugums, salīdzinot ar 2010. gadu, stāsta Karostas Glābšanas biedrības vadītāja un brīvdienu nama Ezera māja īpašniece Monta Krafte. Arī viesu mājā apmeklētāju bijis vairāk, turklāt viesi uzturējušies ilgāku laiku. Pamatā esot veiksmīgs mārketings – saliktas reklāmas vairākos ārzemju portālos, līdz ar to arī pieaugums ir uz ārvalstu tūristu rēķina.

Kopumā ir arī labāka ekonomiskā situācija, cilvēki nedaudz atjēgušies pēc krīzes. Vēl viens iemesls, ko pieļauj viesnīcnieki – uz Latviju vairāk brauc ārzemnieki arī tāpēc, ka krīze Ziemeļāfrikā slēgusi milzīgus brīvdienu pavadīšanas reģionus. Ienesīgāka vasara bijusi arī viesnīcai „Kolumbs”, stāsta tās direktors Jānis Vīnerts.

Četrzvaigžņu viesnīcai pieplūdums gan vairāk uz dažādu akciju un pastāvīgo klientu rēķina, jo tūristu bijis mazāk. Sarukuši viesu tēriņi – ja 2007.gadā viens Kolumba viesis vidēji iztērēja dienā ap 30 Ls, tagad summa turas ap 15 Ls. Tas gan netraucējot nopelnīt, apgalvo Vīnerts, jo cilvēkiem apnicis dzīvot četrās sienās un skaitīt katru santīmu, tāpēc peļņa ir nevis uz cenas, bet apgrozījuma rēķina.

Visas viesnīcas Liepājā izjūt pieplūdumu lielo sarīkojumu laikā – festivāli, starptautiskas sporta sacensības. „EuropaCity Amrit”a pagājušā gada vasarā bijusi noslogota par 85%, bet augustā bijušas dienas, kad nebija neviena brīva numura.