Veiksmīgi noslēgusies kravas iekraušana atklātā jūrā, kas ir nebijis gadījums Liepājas ostas vēsturē, informē Liepājas SEZ pārvaldes sabiedrisko attiecību speciāliste  Līga Ratniece-Kadeģe.

Lai palielinātu Liepājas ostas konkurētspēju un piesaistītu jaunas kravas LSEZ SIA "Liepaja Bulk Terminal" eksperimenta veidā, izmantojot neordināru metodi, kuģī "Avrika" iekrāva aptuveni 6 tūkst. tonnas graudu ar otra kuģa palīdzība, atrodoties reidā.

Pilnā sparā rit graudaugu sezona un lielākais Liepājas ostas lauksaimniecības beramkravu termināls LSEZ SIA "Liepaja Bulk Terminal" turpina graudaugu eksportu. Kā pastāstīja termināla vadītājs Juris Matvejevs, tad oktobrī ir sasniegta sezonas kulminācija un bieži vien paralēli tiek krauti vairāki kuģi vienlaicīgi.

Kā norādīja Liepājas ostas Kustības dienesta vadītājs Ansis Daizis, lielo kuģu plūsma ostā ir ievērojami palielinājusies, īpaši tas jūtams līdz ar graudaugu sezonu, kad pārsvarā tie atved vai aizved lauksaimniecības produkciju.

Īstenotais Liepājas ostas padziļināšanas projekts ļauj uzņemt panamax klases kuģus un iekraut līdz iegrimei 11 m. Tomēr saglabājoties tendencei, ka kuģi kļūst arvien lielāki ar to nākotnē var nepietikt, jo labprāt kuģi kravu uzņem vienā, nevis vairākās ostās, uzsver Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieka vietnieks Jānis Lapiņš, tieši tādēļ apsveicama ir uzņēmēja iniciatīva, kuģa iekraušanu pabeigt jūrā, kas palielinātu Liepājas ostas konkurētspēju.

Kā atzina "Liepaja Bulk Terminal" valdes loceklis Juris Matvejevs, meklējam iespējas kā apkalpot lielos kuģus un nodrošināt pilnas kravas iekraušanu. Kuģa kraušana atklātā jūrā ir neordinārs risinājums, un darbi noritēja bez aizķeršanās. Ir vairāki priekšnoteikumi, kas veicina pārkraušanas procesu, bet kā vienīgais mīnuss ir neprognozējamie laika apstākļi. Kuģa iekraušanā tiek izmantots otrs kuģis, kas ir speciāli aprīkots un piemērots šādiem darbiem.

28. oktobrī laika apstākļi bija labvēlīgi un kuģa iekraušana noritēja bez starpgadījumiem. Jūrā uz kuģa "Avrika" uzkrāva aptuveni 6 tūkst. tonnas graudu. Gan Liepājas, gan speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieka vietnieks Jānis Lapiņš, gan LSEZ SIA "Liepaja Bulk Terminal" valdes loceklis JURIS MATVEJEVS atzina, ka tas ir nebijis gadījums Liepājas ostas vēsturē un ka iekraut kuģi jūrā, kad tas stāv uz enkura, var, bet ir jāpilnveido dažas lietas, ja arī nākotnē būs vēlme darīt, ko līdzīgu.

Uzziņa
Panamax klases kuģī "Arvika" (garums 190 m, platums 32 m, kuģo zem Libērijas karoga) ar speciāli aprīkota kuģa "Transund" palīdzību iekraus aptuveni 6 tūkst. tonnu graudu, lai sasniegtu maksimālo, iespējamo kravas apjomu. Panamax klases kuģa "Avrika" nākamā osta ir Tanga Tanzānijā.