Elektroriteņu ražotājs "Blue Shock Bike" lūkojas pēc privāta investora, kas varētu ieguldīt nepilnu pusmiljonu eiro, preses konferencē pastāstīja ražotāja attīstības direktors Neils Kalniņš.

Pēc viņa teiktā, sākotnēji uzņēmumā ieguldīti savi resursi, tad uzņēmums sāka sadarbību ar banku "Citadele", bet pašreizējā attīstības posmā uzņēmums vēlas piesaistīt privātu investoru nepilna pusmiljona eiro apmērā. Kalniņš atzina, ka investīciju klimats Latvijā ir mainījies pozitīvā virzienā, tomēr nepieciešamais investīciju apmērs un nozares specifika liek šaubīties, vai investīcijas izdosies piesaistīt mūsu valstī. Savukārt, piesaistot ārvalstu investīcijas, uzņēmumam varētu arī neizdoties piepildīt vēlmi ilgtermiņā "Blue Shock Bike" saglabāt kā Latvijas uzņēmumu, pieļāva Kalniņš.

Atzīmējot investīciju klimata uzlabošanos Latvijā, Kalniņš piebilda, ka vēl pirms trim gadiem, kad tika meklēti investori idejai, nācies par biznesa ieceri dzirdēt dažādas lietas, pat aicinājumus uz garīgās veselības izvērtējumu, un uzrunātie brīnījušies, kāpēc ir nepieciešams elektroritenis, ja "ir tik forši mīties".

Pašlaik "Blue Shock Bike" elektrodivriteņus ražo Liepājā, specializējoties uz industriālām vajadzībām, piemēram, pastam, policijai, dažādiem dienestiem piemērotiem elektrodivriteņiem, tomēr iespējams izgatavot arī velosipēdu privātām vajadzībām. Klientu loks pamatā ir ārvalstīs. Latvijā, ļoti sparīgi darbojoties, tiek pārdotas 100 vienības gadā, skaidroja Kalniņš.

Uzņēmumam galvenokārt ir korporatīvi klienti, tāpēc pēc izvērtējuma nolemts, ka nebūs efektīvi censties piesaistīt līdzekļus ar kādas kolektīvās finansēšanas vietnes, piemēram, "Kickstarter" palīdzību.

"Blue Shock Bike" nākamajos piecos gados ražošanu plāno kāpināt līdz 3000 vienību gadā. Pašlaik uzņēmums strādā Norvēģijā, Zviedrijā, Somijā un vēlas nostiprināties Skandināvijā, bet tālākajos darbības plānos ir Šveice, Vācija, Austrija. Uzņēmuma pārstāvis jokoja, ka "foršāk būtu iegūt 60% Ķīnas tirgus".

Kalniņš minēja dažādas elektrodivriteņu priekšrocības, piemēram, tie nerada piesārņojumu. Ražotājs piedāvā arī individuālām vajadzībām piemērotu aprīkojumu, plaši tiek izmantotas GPS un GSM tehnoloģijas, un elektroriteņi ir ar "degunu" un "acīm", kas prot saost un saredzēt. Piemēram, tehnoloģija ļauj elektrodivritenim pazīt numura zīmes, un tas var padot signālu policistam piefiksēt, ka uz ielas redzama, piemēram, zagta numura zīme.

Uzņēmuma pārstāvis atzina, ka investīciju pieejamība šajā biznesā ir ļoti būtiska – ir radīti vairāki jauninājumi, kurus vēl neviens nepiedāvā, taču to zibenīgai palaišanai tirgū ir nepieciešamas investīcijas. Kalniņš skaidroja: ja šodien tiek izgudrota kāda "fīča" un rīt tā jau netiek ar pilnu jaudu ražota, tad parīt uzņēmums var vispār vairs nebūt, jo Ķīnas uzņēmums jauninājumu ieraudzīs izstādē, izpētīs un pēc pāris nedēļām to piedāvās tirgū, iespējams, lētāku un sliktākā kvalitātē.

"Blue Shock Bike" attīstības direktors atzina, ka Eiropas tirgū strādāt ar elektrodivriteņiem ir sarežģīti, jo klientiem nav pieredzes ar šādiem produktiem. Novērots arī, ka klienti ir izbrīnīti par ražotāju, kas ir no valsts, kura nav populāra ar ievērojamiem tehnoloģiskiem sasniegumiem.

Uzņēmuma optimisms par nākotni balstās divās svarīgās lietās: uzņēmuma kompetencē un pārliecībā par to, ka elektroritenis ir modernas pilsētas daļa, paskaidroja Kalniņš.

"Varēšu iet pensijā, kad būšu ticis līdz lidojošam elektriskam paklājam," izteicās elektrodivriteņu ražotājs.

Saskaņā ar "Firmas.lv" datubāzi uzņēmuma "Blue Shock Bike" īpašnieki ir Neils Kalniņš (75%) un Artis Daugins (25%). Uzņēmuma apgrozījums 2014.gadā bija 136 395 eiro, zaudējumi – 29 900 eiro. Savukārt 2013.gadā tas strādāja ar 69 434 eiro apgrozījumu un 6252 eiro peļņu. Uzņēmuma pamatkapitāls – 38 304 eiro.