Pēdējā laikā Liepājā tramvajs divas reizes noskrējis no sliedēm, un pasažieros radušās bažas, cik droši ir pārvietoties ar tramvaju, vai pastāv iespējamība, ka tas var apgāzties un apdraudēt dzīvību.

Stāsta SIA "Liepājas tramvajs" galvenais inženieris Valdis Bībers: "Risks, ka tramvaja vagons, izslīdot no sliedēm, varētu apgāzties, ir kāds viens, divi procenti. Lielāka varbūtība, ka tas tā notiek, ir tad, ja tramvaja vadītājs neievēro ātruma ierobežojumus tajos sliežu posmos, kur ir liels pagrieziena rādiuss, piemēram – līnijas galapunktos, pie stacijas, pagriezienos no Klaipēdas ielas uz Tukuma ielu, no Tukuma ielas uz Ventas ielu. Šajos posmos sliedes ir labas, noteiktais braukšanas ātrums ir 5 km/h, tādēļ izslēdzu iespējamību, ka tramvaja vagons varētu izslīdēt no sliedēm, kur nu vēl apgāzties!

Ja mēs analizējam šos pēdējos divus negadījumus, tad tramvajs noslīdēja no sliedēm taisnos ceļa posmos sliežu nodiluma un lūzuma dēļ, kur tramvaja apgāšanās faktiski ir neiespējama."

Liepājas tramvaja valdes loceklis Aigars Puks atzīst, ka katrs negadījums uz sliežu ceļiem uzņēmumam ir nepatīkams, jo sagādā neērtības pasažieriem: "Nav šaubu, ka esošajā sliežu ceļā ir posmi, kas ir jāatjauno. Jāatjauno ne tikai pats sliežu ceļš, bet arī apakšzemes komunikācijas, kas ļoti sadārdzina rekonstrukcijas izmaksas. Pavasarī sāksies darbi Brīvības ielā, paralēli strādājam pie finansējuma piesaistes, lai pabeigtu rekonstrukciju Rīgas ielā. Ir izstrādāts tehniskais projekts sliežu ceļa rekonstrukcijai Klaipēdas ielas posmam no Robežu ielas līdz Tukuma ielai. Mums ir pamatotas cerības, ka šajā gadā to paveiksim.

Ja nākamajā gadā pašvaldība realizēs Tramvaja tilta rekonstrukcijas projektu un atjaunos sliežu ceļu Lielā ielā līdz veikalam "Drogas", tad būsim sakārtojuši tramvaja sliežu ceļu visā tā garumā."

A.Puks uzsver, ka uzņēmums daudz dara, lai preventīvi novērstu iespējamos sliežu lūzumus posmos, kur to nodilums ir jau kritisks.  Atsevišķi posmi tiek mainīti, metināti, laboti.

"Tas nenoliedzami ir īslaicīgs risinājums, bet bez tā tramvaja kustība pilsētā būtu apdraudēta", atzīst A.Puks. "Ja mūsu rekonstrukcijas plāni tuvāko divu gadu laikā realizēsies, tad turpmākos desmit, piecpadsmit gadus tramvaju sliežu ceļos lieli ieguldījumi nebūs nepieciešami, varēsim gādāt finansējumu jaunu tramvaju vagonu iegādei."