Šodien aizrit tieši gads, kopš notika tramvaja līnijas pagarināšanas projekta svinīgā atklāšana. Un bez dažām dienām pusgads, kopš tramvajam vajadzēja kursēt jaunajā līnijā.

Pērn, 12.aprīlī, izskanēja stingri solījumi pagarināt tramvaja līniju samērā īsā laikā, un savienot Ezerkrasta mikrorajonu ar esošo līniju noteiktajā termiņā, proti, 17.oktobrī. Taču liepājnieki jau pieraduši pie atbildīgo amatpersonu tukšajiem solījumiem un valdošās neziņas par to, kad tad tieši tramvajs sāks kursēt.

Pagājušā gada maija beigās "Skonto būve" projektu vadītājs Aldis Rērihs atzina, ka "darbi virzās pēc iepriekš noteiktā plāna".

"Ja būvniecības komanda strādās raiti, tad objektu nodos ekspluatācijā plānotajā termiņā – šā gada oktobrī. Tas ir reāli iespējams," sacīja Rērihs.

Tomēr mēnesi (!) pirms tramvaja līnijas palaišanas būvnieks vienojās ar domi, ka darbus pabeigs līdz nākamā gada vasarai, solot tramvaju kustību tikai 2013.gadā.

25.septembrī pilsētas mērs Uldis Sesks gan steidza mierināt liepājniekus, apgalvojot, ka "atsevišķos masu medijos izskanējusī informācija, ka aizkavēsies viss tramvaja līnijas izbūves projekts, ir kļūdaina."

"Plānots, ka pirmie tramvaja izmēģinājuma braucieni topošajā tramvaja līnijā notiks decembrī vai janvārī," Liepājas galva paziņoja "Rietumu radio". No tā, tramvajs, protams, kursēt nesāka.

Novembrī "Liepājas tramvajs" preses pārstāve Dace Gruntmane apgalvoja, ka visas iesaistītās puses, protams, arī būvnieki, dara visu iespējamo, lai izbūves darbi nekavētos. Ja tikšot saņemtas nepieciešamās atļaujas un izmēģinājuma braucieni būs sekmīgi, "pasažieri, iespējams, jaunajā posmā varēs braukt jau janvāra beigās".

Pienāca un pagāja gan janvāra sākums, gan beigas, pēc tam arī viss februāris, un tikai 21.martā nogurdinātie Ķempes ielas iedzīvotāji saņēma vēsti par to, kas notiks tālāk.

"Beidzies tehnoloģiskais pārtraukums jaunās tramvaja līnijas būvniecībā, un atsākušies darbi M.Ķempes ielā", informēja Gruntmane.

Atnākot jaunam pavasarim un darbiem turpinoties, šķiet, vajadzētu būt nelokāmai skaidrībai par to, kad tad sāksies tramvaja kustības izmēģinājumi un regulārie reisi. Taču no "dolgostroja" atkal nekā iepriecinoša.

Vēl pirms dažām dienām "Liepājas tramvajs" Gruntmanes personā nezināja pateikt, kad tad tramvaju varēs nolikt uz sliedēm. Tika minēts gan aprīlis, gan maijs. Jūnijs jau būtu tā kā nepieklājīgi tālu, jo 1.datumā paredzēts svinīgs atklāšanas pasākums un pašvaldību vēlēšanas, taču, ņemot vērā tendences šajā objektā, , ne par ko nav jābrīnās.

Arī jauno vagonu pirkšana rit ļoti savādi. Pērnajā septembrī "Liepājas tramvaja" vadītājs Aigars Puks paziņoja, ka "tuvākā laikā plāno Vācijā iegādāties vairākus lietotus tramvaja vagonus". Tas nepieciešams, jo pēc tramvaja līnijas pagarinājuma izbūves tramvaju skaits, kam vienlaicīgi jākursē, palielināsies.

Kas izdarīts gada laikā? Tikai tas, ka marta vidū Puks "Rietumu Radio" nāca klajā ar analoģisku paziņojumu: "Uzņēmumam "Liepājas tramvajs" nepieciešami trīs vai četri lietoti, taču labā tehniskā stāvoklī esoši tramvaja vagoni, kuru iegāde izmaksātu ap 150 000 latu."

Pagaidām (līdz šim rītam) neviens paziņojums par tramvaju vagonu reālu iegādi un iespējamā pirkuma finansējumu avotu nav saņemts, kaut arī "Liepājas tramvajs" visu laiku apgalvo, ka ar pašreizējo vagonu skaitu nepietiek un vajadzīgi vēl.

Vai uzpucēsim vecos un dzīsim līdz pēdējam?

Tomēr visā šajā stāstā ir arī pozitīvais – tramvaja līnijas pagarināšanas būvdarbi reāli notiek. Katru dienu. Agri vai vēlu tramvajs uz Ezerkrastu kursēs.

Visus iegāzis pērn pavasarī valdošais patoss un vēlme uz šā projekta rēķina spodrināt savas spalvas. Kāds var saskatīt kompetences trūkumu. Cits vēl ko.

Video ar solījumiem tramvaja līniju pabeigt 2012.gada oktobrī: