Ceturtdien Būvvaldes pieņemšanas komisija ekspluatācijā pieņēma būvobjektu – Fr. Brīvzemnieka ielas rekonstruēto posmu no Dzirnavu ielas līdz Stūrmaņu ielai.

Fr. Brīvzemnieka ielas posms paredzēts tikai gājēju un velobraucēju kustībai, informē sabiedrisko attiecību speciālists Aigars Štāls.

Rekonstrukcijas projekts (autors – SIA "WS") paredz atvērt padomju laikā slēgto ielas posmu līdz Tirdzniecības kanālam, nojaucot uz tās un uz Stūrmaņa ielas esošās palīgēkas, veikt citus infrastruktūras sakārtošanas darbus, lai ar atvērtas publiskās telpas palīdzību sekmētu šīs ielas un tuvējā pilsētas rajona attīstību.

Būvniecība Fr. Brīvzemnieka ielā uzsākta  2013. gada  25. novembrī; galvenais būvuzņēmējs SIA "A – Land" pēc nevajadzīgo būvju nojaukšanas izbūvējis ielas apgaismojumu, uzstādot piecus balstus un ierīkojot nepieciešamās apakšzemes komunikācijas. Vēl izbūvēts ūdensvada un kanalizācijas kolektors, pārbruģēta brauktuve, izbūvētas jaunas ietves ar bortakmeņiem, veikta gar ielas malu esošo ēku fasāžu vienkāršota apdare, uzbūvēts žogs.

Brauktuves platība, kurā veikti darbi, ir 407 kvadrātmetri, ietvju platība – 186 kvadrātmetri; būvdarbu kopējās izmaksas: 79 520,14 eiro.

2001. gadā notika konkurss par Liepājas Vecās ostmalas rekonstrukciju un labiekārtošanu. Vecās ostmalas rekonstrukcijas vīzijas paredz atjaunot vēsturisko ielu struktūru un atvērt padomju laikā slēgtās ielas līdz Tirdzniecības kanālam, arī Fr. Brīvzemnieka ielu.

2003. gadā, izstrādājot Zemes ierīcības projektu zemesgabala Fr. Brīvzemnieka ielā 7/Dzirnavu ielā 10 sadalīšanai, Būvvalde pieprasīja izdalīt zemesgabalu Fr. Brīvzemnieka ielā 7A kā atsevišķu zemes vienību, lai īstenotu ieceri atjaunot ielas vienotu trasējumu un likvidēt strupceļu uz tās esošo palīgēku dēļ.  

Liepājas pilsētas pašvaldība zemesgabalu ieguva savā īpašumā, lai atbilstoši Teritorijas plānojuma prasībām izmantotu tās pašvaldības funkciju realizēšanai, tas ir, nojauktu uz tā esošās palīgēkas un atjaunotu ielas pilnvērtīgu funkcionēšanu.